Česká herní tvorba: Brány Skeldalu

RPG, neboli "dungeony" nyní nejsou právě často zmiňovány mezi novinkami na trhu, který naopak přetéká 3D akčními s...


RPG, neboli "dungeony" nyní nejsou právě často zmiňovány mezi novinkami na
trhu, který naopak přetéká 3D akčními střílečkami a realtime strategiemi.
Pokud se dnes RPG přece jen objeví, je poplatný trendu doby zcela jistě v 3D
kabátě; spíše se jedná o akci s několika klasickými "dungeonovskými" prvky,
jako postupným vylepšováním vlastností postavy či možností komunikace s
ostatními postavami náhodně se vyskytujícími v herním prostředí.
O to více potěší, že se vyvíjí RPG, kterou mnoho hráčů může označit za
"klasický dungeon", na který všichni čekají od dob Dungeon Mastera, Lands of
Lore a podobných klasických her. Navíc zaplesá i srdce českého patriota Brány
Skeldalu jsou totiž klasickým dungeonem vyvíjeným v ČR, a to přímo u Napoleon
GameS, výrobce jedné z nejúspěšnějších českých her, 2D arkády Colony 28. O
Branách Skeldalu již prosáklo několik informací před lety, kdy na nich Napoleon
GameS začaly pracovat. Nicméně doba byla (a je) zlá, technologický pokrok běží
kupředu a záhy se zjistilo, že VGA kabátek dungeonu příliš v konkurenci s
ostatními nesvědčí. Firma se tedy rozhodla začít vyvíjet hru prakticky znovu,
tentokrát v nové SVGA hicolorové grafice.
Z dostupných materiálů je jasné, že Brány Skeldalu budou svým systémem podobné
původním Lands of Lore; zájemci se tedy mohou těšit na klasický "čtverečkový"
dungeon, který nejvěrněji kopíruje pravidla stolních her typu ADD či známého
českého Dračího doupěte. Setkáme se také s klasickým systémem obchodování,
založeném na sbírání věcí (nacházejících se nejčastěji u mrtvých nepřátel či v
truhlách) a jejich následném prodávání v obchodech; zároveň lze nakupovat nové
kvalitnější zbraně, brnění či magické svitky.
Brány Skeldalu by měly být zvláště silné svým příběhem, který se bude dělit do
několika vedlejších úkolů. Některé z nich bude nutné splnit pro úspěšný postup
v dějové linii, jiné budou zase sloužit jen ke zdokonalování postav ve družině
či k získání detailnějších informací. Hráč samozřejmě nebude ochuzen ani o
logické problémy, propracovaný by měl být soubojový systém; na rozdíl od
ostatních dungeonů tohoto typu bude zřejmě možné skupinu rozdělit na
jednotlivce a s nimi poté individuálně bojovat proti nepřátelům.
Zatím to pro fanoušky dungeonů tedy vypadá velmi dobře a rozhodně se vyplatí
hru blíže sledovat. Brány Skeldalu se zřejmě otevřou po prázdninách.
(Tento článek byl připraven ve spolupráci s redakcí časopisu Score)
8 1831 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.