Chlubíte se s neúspěchy?

Problémy nejsou jen s technologiemi, problémy, a mnohdy ještě větší, mohou být s jejich dodavateli a s lidmi, kteří ...


Problémy nejsou jen s technologiemi, problémy, a mnohdy ještě větší, mohou být
s jejich dodavateli a s lidmi, kteří je implementují. Bohužel o tom se v
žádných firemních materiálech nedozvíte. Takové informace dodavatelé
nezveřejňují a v řadě jiných případů mlží.
Za poslední dobu se mi několikrát stalo, že mi zavolal člověk z dodavatelské
firmy a tvrdil: "Vy teď budete psát o tomhle tématu, a nás by to zajímalo, my v
tom teď hodně děláme a je to pro nás hodně důležité." Řekl jsem si dobrá, proč
ne, když se sami nabízejí, tak je to asi pravda. Navrhl jsem tedy dotyčnému, že
by mi tedy mohl poskytnout kontakt na někoho z jejich jistě široké řady
spokojených zákazníků, protože bych to raději probral s ním a rád bych od něj
získal nějaké informace. Na druhé straně telefonu (nebo také stolu, záleželo na
tom, jak jsme od sebe byli daleko) se ozvalo delší mlčení, resp. neozvalo se
nic a pak takové nejisté: "Tak dobrá, pokusím se, ale asi to bude dost těžké,
oni jsou všichni vytíženi a nemají moc času." Pak se pár dní nedělo nic a
pokaždé to celé skončilo asi následovně: "Víte, my tady vlastně ani žádného
zákazníka v této oblasti ještě nemáme," případně: "My máme v Česku zatím jen
jednoho, ale ten je právě na dovolené. V zahraničí jich ale máme hodně, tam vám
někoho sehnat můžeme." Shrnuto: daný dodavatel je v tom sice "úspěšný" a "hodně
v tom teď dělá", ale jak vidno, spíše jde o směs polopravd, vytáček a poctivé
londýnské mlhy.
Že se takto firmy chovají ve vztahu k novinářům (i další kolegové mají podobné
zkušenosti), se snad ještě dá pochopit. Společnost chce navenek vypadat dobře a
mít hezký mediální obrázek. Jestli se ovšem podobně chovají i při jednání s
partnery a zákazníky, tak to je upřímně lituji (zákazníky). Není se potom co
divit, že se svými dodavateli nejsou spokojeni naslibují se jim hory doly za
hubičku a skutek utek. V některých případech mohou dodavatelé zkusit hodit
odpovědnost za problémy na technologie ale technologie jsou pouze prostředek.
Někdy se totiž nespokojenost s technologií mylně zaměňuje za nespokojenost s
dodavatelem a lidmi, kteří ji v podniku implementují. Svými neúspěchy se ovšem
firmy dodávající informační technologie, jako ostatně všichni, neradi chlubí,
takže se o takových případech dozvědí jen ti opravdu dobře informovaní. Redakce
časopisu Business World se proto rozhodla připravit speciální materiál, který
se tentokrát nebude zabývat úspěchy, ale naopak neúspěchy českých dodavatelů
informačních technologií. Začátkem října bude na serveru www.bw.cz zprovozněn
dotazník, kde se budou moci IT manažeři s námi podělit o své špatné (dobré nás
nezajímají) zkušenosti s dodavateli.
Pokud tedy nemůžete některé firmě zapomenout, co vám provedla, a byli byste
rádi, aby se o její neschopnosti a neprofesionalitě dozvěděli i ostatní,
neváhejte a zapojte se. Těšíme se na vaše reakce.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.