Co je to v byznysu "propagační nabídka"?

Proč regulační orgány dosud proti takovým protisoutěžním cenovým praktikám dominantního operátora nezasáhly? I p


Proč regulační orgány dosud proti takovým protisoutěžním cenovým praktikám
dominantního operátora nezasáhly? I přes opakované žádosti alternativních
operátorů o intervenci skrývá Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) hlavu
do písku a tvrdí, že nemůže jednat, dokud telekomunikační regulační orgán ČTÚ
nedokončí svou analýzu trhu velkoobchodního širokopásmového internetu a neurčí
společnost Telefónica 02 za významného aktéra na trhu (SMP). ČTÚ dlouhodobě
odmítá zasahovat do případů týkajících se takzvaných "propagačních nabídek".
Vzhledem k tomu, že takové nabídky platí po krátké, časově omezené období,
regulační orgán je z běžné regulace vyňal. A jak dlouho už Telefónica 02
předkládá maloobchodním zákazníkům svou "propagační nabídku" aktivace ADSL za
jednu korunu? Ke dni 24. srpna 2006 to bude plných 310 ze 365 dní roku, tedy
více než 10 z předchozích 12 měsíců.
Reakce Telefónicy O2
Vyjádření společnosti Telefónica O2 ústy jejího tiskového mluvčího Martina
Žabky bylo stručné: "Všechny naše nabídky vycházejí z jednotné nabídky pro
wholesale, a proto každý operátor má stejnou možnost připravit pro své
zákazníky podobnou nabídku."
A co na to ČTÚ?
V reakci na tuto kritiku ČTÚ konstatuje, že o tomto problému je informován,
chování jednotlivých společností na trhu sleduje a problém bude řešit v
nejbližší době v souladu s výsledkem analýzy trhu velkoobchodního
širokopásmového přístupu v sítích elektronických komunikací.
Evropský regulační rámec pro elektronické komunikace a náš zákon o
elektronických komunikacích umožňují přijmout regulační rozhodnutí teprve
tehdy, když analýza potvrdí existenci dominantního podniku na trhu. V průběhu
panem Gillem uváděného období neměl ČTÚ takovou analýzu ještě k dispozici.
Případný regulační zásah ze strany ČTÚ by tedy neměl právní oporu. Společnost
Telefónica O2 Czech Republic bude označena jako podnik s významnou tržní silou
v nejbližší době a současně jí bude uložena i povinnost tzv. nediskriminace.
Znamená to, že Telefónica O2 (pokud se nejedná o propagační nabídku na předem
stanovený krátký časový interval) bude povinna nabízet na velkoobchodní úrovni
služby s takovými podmínkami (cenami), aby soutěžitelé byli schopni vytvořit na
maloobchodní úrovni konkurenční nabídku.
(pat) 6 1124
Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) skrývá hlavu do písku a tvrdí, že
nemůže jednat, dokud telekomunikační regulační orgán ČTÚ nedokončí svou analýzu
trhu velkoobchodního širokopásmového internetu a neurčí společnost Telefónica
02 za významného aktéra na trhu (SMP).









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.