Co takhle perfektní dodavatel?

V centru oblasti IT jsou produkty. Místo toho by středem jeho pozornosti měli být dodavatelé. Přečtěte si články o p...


V centru oblasti IT jsou produkty. Místo toho by středem jeho pozornosti měli
být dodavatelé. Přečtěte si články o perfektních PC, předkládaných tradičním
tiskem. Koupili byste si některý z těchto báječných strojů? Pravděpodobná
odpověď bude ne.
Éra produktů panuje v zásadě ve většině oblastí IT, nejenom v případě PC.
Zákazníci mají při-nejmenším několik dobrých možností volby, a na trhu nemůže
zcela dominovat jediný dodavatel. Platí to i pro oblast ERP s dodavateli jako
např. Baan, J. D. Edwards, PeopleSoft, SAP nebo Oracle. Vybírat je možné také v
oblasti databází, PC, síťových prvků, bezdrátové infrastruktury či systémové
integrace. S čím je tedy třeba konfrontovat produkty a služby patřící do oboru
ERP nebo kterékoliv jiné technologie?
1. Dodržování slibů
Pravdomluvnost v reklamě, v partnerství i při podpoře. Oddělení IT nevyhledává
perfektní produkt, ale lepší vztahy, dodržování závazků a slibů. Takže
perfektní dodavatel se může pochlubit prověřenou historií splněných slibů.
Pojmy jako "brožurové zboží" a "zboží, které se vypařilo", signalizují, že
sliby dodavatelů IT se příliš často podobají chlebové kůrce snadno se dělají a
stejně snadno se poruší.
2. Místní podpora
Tahle vlastnost asi bývala jedinou velkou odlišností IBM ve chvíli, když její
produkty ztrácely špičkové postavení. Stejně se také v 70. letech odlišoval
Digital. Vezmeme-li v úvahu složitost dnešních podnikových komunikačních,
databázových a počítačových infrastruktur, jde o silně neuspokojenou potřebu,
která potvrzuje důležitost oddělení kvalitních dodavatelů od průměrných.
3. Škálovatelnost
Tato vlastnost patrně nahradila kompatibilitu a interoperabilitu ve funkci
kritéria pro rozlišení dodavatelů. Škálovatelnost je velmi důležitá v době, kdy
prototypy a pilotní projekty lze snadno vybudovat na mnoha miniplatformách
intranetech, datových tržištích, Webech s e--commerce apod. které však nejsou
škálovatelné.
4. Partneři
Žádný poskytovatel služeb IT dnes nemůže působit osamoceně. Pokud nemůžete
prokázat, že disponujete portfoliem partnerských vztahů napříč spektrem
podniků, zapomeňte na to, že byste se kdy stali nadprůměrným běžcem na dlouhé
trati. Lidé zabíjejí sami sebe, pokud nemají silné partnery a váš konkurent je
rovněž vaším partnerem. V opačném případě odkryjete slabiny své architektury.
5. Pozice v hlavním proudu
Nestačí být pouhým poskytovatelem databázového softwaru, hráčem na poli
elektronického obchodování či poskytovatelem bezdrátové komunikace. Především
se musíte být schopni pohybovat spolu s hlavním proudem IT. Nesmíte být starými
Wangovými laboratořemi, které měly vynikající produkty, ale nacházely se mimo
hlavní telekomunikační směr, nebo jako Motorola, která byla jedno desetiletí
vedoucí firmou v analogové technice a nyní se namáhavě pokouší dostat zpět do
proudu digitální bezdrátové techniky.
2735 / ram









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.