ComNet 98 technologie v praxi

Zahájení letošního pražského ComNetu (9.-11. 6.) předcházela řada tiskových konferencí, na kterých jeho organizát...


Zahájení letošního pražského ComNetu (9.-11. 6.) předcházela řada tiskových
konferencí, na kterých jeho organizátoři nejprve upozorňovali veřejnost na
vlastní konání této akce a později stále podrobněji seznamovali s jejím obsahem
a s organizačními podrobnostmi. Na jedné z nich jsme požádali ředitele této
výstavy, Gunnara Küchlera, o zodpovězení několika otázek.
Pane Küchlere, jak byste představil ComNet člověku, který o něm vůbec nic neví?
ComNet je výstava telekomunikačních, komunikačních a síťových technologií, na
které se můžete podívat, co je nového, vyzkoušet si, jak to funguje, a pak jít
domů a použít to ve svém byznysu nebo v osobním životě. A samozřejmě si tam o
všem, co vás zajímá, můžete pohovořit s lidmi, kteří tomu rozumějí.
ComNet je hlavní událostí v této oblasti, kde se lidé zabývající se byznysem
mohou dozvědět mnoho aktuálních informací o informačních technologiích, o tom,
že se bez nich v budoucnu neobejdou.
Pro koho je tedy ComNet vlastně určen pro techniky, nebo pro byznysmeny?
Když jsme v Praze s ComNetem začínali, byl určen hlavně technikům. Mluvilo se
tam o nových produktech a o tom, kam směřuje vývoj.
Technici samozřejmě přicházejí stále. V současnosti však už existuje spousta
produktů použitelných v praxi a je běžně k dispozici veškerá základní
komunikační infrastruktura, což jsou důvody, proč kromě techniků přichází také
řada manažerů, kteří se zabývají informatikou a musí přemýšlet o tom, k čemu
jim mohou být nové technologie dobré. A nejen k čemu mohou být dobré jim, ale
především, jak mohou prospět jejich byznysu.
Takže zde vidíme podstatnou změnu filozofie. Na ComNetu lze stále častěji
potkat běžné manažery, lidi z marketingu, kteří znají např. Web a uvažují, jak
použít elektronické nástroje pro propagaci vlastního zboží. Ti sem před
několika lety nepřicházeli a to je to nové.
Můžeme očekávat, že letos na ComNetu uvidíme nějakou zcela novou technologii?
Nebo u nás novou, jako např. minulý rok ISDN?
My v současné době sbíráme informace od vystavovatelů, ale pokud mohu soudit
podle CeBITu, tak tam se žádná revoluce neodehrála, žádná skutečně nová
technologie se tam neobjevila. Všechno ale funguje lépe, rychleji, a existuje
více aplikací. Některé firmy sice ohlašují nový produkt už předem, jiné si to
však nechávají až na samý začátek výstavy. Ale nemyslím si, že bychom letos na
ComNetu viděli něco skutečně revolučního, jako např. ISDN minulý rok, nebo GSM.
Teď přicházejí komerční řešení jsou k dispozici technologie a je třeba se
naučit, jak je používat. To je hlavní atrakce letošního pražského ComNetu.
Hovořil jste o používání Webu lidmi zodpovědnými za marketing. Jak se vůbec vy
díváte na použití Internetu v elektronickém byznysu?
Já si myslím, že je ještě příliš brzy. Internet je pouze nástroj. Rozhodně není
kouzelný. Nabídka v Internetu není dokonalá, zatím se tam toho prodává málo a
proto to nepřináší příliš mnoho peněz.
Důležité je, že lidé používají Internet proto, aby jim ušetřil čas a peníze
tedy zatím většinou nikoli k vydělávání peněz, ale k jejich šetření. Jestliže
si třeba chcete vybrat auto, lze si na specializované stránce na Internetu
zaškrtnout jeho typ, barvu, druh motoru apod. a dozvíte se cenu a dealera, u
kterého si takové auto můžete koupit. Takže k němu nemusíte nejdříve jet a tím
ušetříte spoustu času.
Pro skutečné obchodování je zatím problémem bezpečnost, rozšíření platebních
karet a také rozšíření počítačů, které nejsou v domácnostech zcela běžné.
Jakmile ale bude možné se na Internet připojit např. prostřednictvím televizoru
a SetTopBoxu nebo nějakého jiného běžného přístroje, začne jej nepochybně
používat daleko víc lidí.
Vraťme se ještě na chvíli k letošnímu ComNetu. Pokud ještě někdo zůstal ohledně
jeho návštěvy nerozhodnutý je ještě něco, čím byste ho teď chtěl přilákat?
My jsme vlastně začali přesvědčovat potenciální návštěvníky už před rokem;
uspořádali jsme reklamní kampaň v tisku, pořádáme pravidelné tiskové
konference, vystavovatelé tam zvou své zákazníky...
Já bych snad jenom dodal, že by měli přijít manažeři, lidé z marketingu a
přesvědčit se, že se opravdu není čeho bát, že mohou nové technologie používat
ve svém byznysu. A vystavovatelům bych vzkázal: Nedělejte své prezentace
komplikované, vysvětlujte jednoduchým způsobem vše, co je třeba, těm, kteří se
o vaše produkty budou zajímat.
Děkuji vám za rozhovor.
8 1034 / pen









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.