Compaq dominoval na vánočním trhu s PC

Na posledních počítačových výstavách často zazníval slogan "I like my PC"; řada reklam zdůrazňovala slovo "persona...


Na posledních počítačových výstavách často zazníval slogan "I like my PC"; řada
reklam zdůrazňovala slovo "personal" a spojovala ho s osobním vztahem k
počítači, přičemž tento typ propagace je podle všeho především reakcí na
nastupující trend NC.
Snad i tyto faktory přispěly k tomu, že trh s PC, považovaný v posledním roce
za stagnující, zaznamenal během vánočních svátků oproti stejnému loňskému
období silný nárůst údaje z USA např. hovoří o tom, že PC si o těchto Vánocích
koupilo téměř 2krát více domácností než loni. Většina z těchto domácností už
přitom nějaké PC předtím vlastnila.
Zdaleka ne všechny kategorie PC se však na nárůstu podílely stejnou měrou.
Společnosti Computer Intelligence a International Data Corporation zveřejnily
údaje, které svědčí o tom, že zájem zákazníků se soustředil především na dvě
kategorie produktů. Tou první jsou PC nižších cenových kategorií (do cca 1 000
dolarů), jejichž podíl na celkovém trhu stoupl během Vánoc z 9 % na 36 %.
Společností, která podle všeho na vánočním trhu dominovala, byla z tohoto
důvodu Compaq Computer.
Pozice v oblasti osobních počítačů nižší cenové kategorie by si po překonání
finančních problémů měla udržet i společnost Packard Bell NEC, oslabeno je
postavení produktů od firmy Acer. Zboží od Gateway 2000 si dnes kupují
především zákazníci, kteří pociťují potřebu volit alternativní řešení proti těm
na trhu převládajícím. Gateway 2000 tedy dnes podle řady analytiků zaujímá
pozici, která výrazně ohrožuje další firmy, zejména Apple.
Druhou skupinou, kterou preferovali zákazníci v době vánočních svátků, byly
notebooky v cenové relaci mezi 1 500 a 2 000 dolary. Zájem byl především o
přenosné počítače vybavené současně pevným diskem, disketovou jednotkou i
CD-ROM mechanikou. Zatímco na tomto trhu dosud dominovala především společnost
Toshiba, během Vánoc největší koláč na trhu i zde podle všeho získal Compaq.
Na "high-end" trhu s PC byl zaznamenán vzrůstající podíl produktů společnosti
Hewlett-Packard, především na úkor oslabení pozic jejího největšího konkurenta,
kterým je IBM.
7 3460 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.