Dell pod Big Benem

Do Londýna se v minulém týdnu sjeli novináři a analytici z celého světa. Cílem jejich cesty ovšem nebylo poznávat kr...


Do Londýna se v minulém týdnu sjeli novináři a analytici z celého světa. Cílem
jejich cesty ovšem nebylo poznávat krásy města, ale účast na tiskových
konferencích dvou významných firem Compaqu a Dellu.
Prezentace představitelů Dellu byla zaměřena na trendy současného světa IT a na
výhody přímého způsobu prodeje. Ačkoli se podle prezidenta Compaqu Eckharda
Pfeiffera tento obchodní model nemůže v budoucnosti osvědčit, dnes Dell
realizuje obchody prostřednictvím Internetu za 14 milionů dolarů denně.
"Kdyby nebyl náš obchodní model životaschopný, jak to prezentuje Pfeiffer, proč
by jej od nás kopírovalo tolik dalších firem?" zareagoval na dotaz novinářů
Kevin Rollins, místopředseda představenstva Dellu.
Dell se nyní v Evropě snaží prosadit pomocí rychlé adaptace všech nových
tržních akcelerátorů, které nejvíce ovlivňují trh IT. Patří mezi ně konverze na
euro, upgrady a změny hlavních vnitropodnikových aplikací, integrace IS do
vývoje a výroby a problémy s přechodem na rok 2000.
Na čem se naopak představitelé obou firem shodli, je posílení pozic silné
čtyřky (Compaq, IBM, Dell a HP) na úkor dalších firem, které podle Pfeiffera i
Rollinse začínají na současném internetově orientovaném trhu ztrácet dech. Zdá
se, že letos bude na trhu IT opravdu veselo (tedy alespoň někomu).
9 0433 / pahn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.