Digitální foto táhne

Prodeje digitálních fotoaparátů vybavených LCD hledáčkem vzrostly v USA v roce 2002 o více než polovinu. Hlavním d...


Prodeje digitálních fotoaparátů vybavených LCD hledáčkem vzrostly v USA v roce
2002 o více než polovinu. Hlavním důvodem přitom byly atraktivní ceny a
masivní reklamní kampaně.
V loňském roce se v USA prodalo přes 10 milionů digitálních fotoaparátů s LCD
hledáčkem, přičemž v roce 2001 se jednalo o 6,5 milionu jednotek. K dobrému
výsledku pomohlo i předvánoční období, kdy v USA zákazníci zakoupili kolem 4
milionů digitálních fotopřístrojů, tedy meziročně o 1,2 milionu více.
Analytik IDC Chris Chute tvrdí, že hnacím motorem prodejů byla cena, která se
pro valnou většinu přístrojů pohybovala mezi 200 a 400 dolary, což ještě
zvýraznily předvánoční akce a slevy.
Trend podle IDC nebyl příznivý pro firmu Hewlett-Packard, jež se podle podílu
na americkém trhu propadla ze třetího místa v roce 2001 na 6. pozici. Sony
zůstala i v loňském roce lídrem trhu, za ní se držely společnosti Olympus a
Kodak.
Podle IDC se nyní trh dostává do situace, kdy se již o digitálním fotoaparátu
neuvažuje jako o počítačové periferii, ale více jako o fotoaparátu. Díky tomu
si získávají pozici firmy, které v oblasti fotoaparátů mají silnou reputaci,
jako je například Canon, který se v USA za jeden rok posunul ze 6. na 4.
pozici.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.