Digitální Pán prstenů

Na filmové trilogii Pán prstenů, jejíž první díl Společenstvo prstenu právě běží v českých kinech, pracovala me...


Na filmové trilogii Pán prstenů, jejíž první díl Společenstvo prstenu právě
běží v českých kinech, pracovala mezi lety 1997 až 2001 společnost Weta Digital.
K realizaci filmu byly použity pracovní stanice SGI Octane, Onyx2, linuxové
systémy SGI 230 a SGI 330 a dva servery Origin 2 000. Pro ukládání dat více než
1 200 vizuálních efektů sloužila raidová pole TP9400 o celkové kapacitě 100 TB.
Na tvorbě efektů se podílelo kolem 150 herců, animátorů, modelářů a
softwarových inženýrů.
Jako software použili ve firmě Weta Digital mimo jiné Shake od společnosti
Nothing Real a Side Effects Houdini pro vizuální efekty, Alias/Wavefront Maya
pro animace postav, Softimage/3D pro práci s kamerou, Pinnacle Commotion pro
rotoskoping a Discreet Inferno pro finální postprodukci.
Jednotlivé postavy byly vytvořeny jako NURBS modely, celé armády pak jako
odlehčené polygonální modely. Například jeskynní obr v Morii v prvním dílu byl
sestaven z 3,7 milionu vertexů.
K postprodukci využili ve firmě Weta Digital 150 pracovních stanic SGI Octane2
s operačním systémem IRIX a s poslední verzí grafiky Vpro V12, která umožňuje
provádět v perspektivě korekci barev a textur a nabízí také míchání barev pro
průhledné objekty a náročné vizualizace se 3D texturami.
Během prací na Pánu prstenů se renderovací systém ve firmě Weta Digital
postupně rozrostl z 32 procesorů na celkem 192 dvouprocesorových linuxových
serverů SGI 1100 a SGI 1200 pracujících v režimu 24 x 7.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.