Dobré zprávy pro B2C

Vánoční on-line prodej rostl Internetoví prodejci si, jak se zdá, mohou vesměs mnout ruce za oceánem i u nás doma. B2...


Vánoční on-line prodej rostl
Internetoví prodejci si, jak se zdá, mohou vesměs mnout ruce za oceánem i u nás
doma. B2C sektor před Vánoci ožil a oproti loňskému roku byly zaznamenány i
výrazné nárůsty.
BizRate.com uvádí nárůst 40 % a on-line vánoční nákupy odhaduje celosvětově na
více než 11 miliard dolarů. Z hlediska českého internetu je zajímavé, že
vánoční nákup zde uskutečnila dokonce více než polovina z jeho uživatelů (54
%), alespoň to vyplývá z průzkumu společnosti Gfk Praha. Firma přitom uvedla,
že 40 % nakupujících provedlo nákup z domova a 38 % ze zaměstnání. Téměř
všichni uživatelé českého internetu využili webu pro orientaci v nabídkách, byť
pak i vlastní nákup uskutečnili v kamenných prodejnách.
Ačkoliv převažoval nákup relativně levného zboží (knihy, CD, DVD), v letošním
roce se před Vánoci na českém internetu houfně nakupovaly také mobilní
telefony. Nejvyšší byly tržby za bílé zboží a elektroniku, což je dáno jejich
kusovou cenou. Ve světě před vánočními svátky výrazně ožila také oblast
cestovního ruchu.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.