Doménová jména často klamou

Philip Wilian z italské pobočky společnosti IDG upozornil na zajímavý problém, který se objevil na místní scéně. St...


Philip Wilian z italské pobočky společnosti IDG upozornil na zajímavý problém,
který se objevil na místní scéně. Stránka http://www.unioneuropea.com totiž
neobsahuje informace o Evropské unii, ale pornografii. Problém již v Itálii
mediálně ventilovala místní politička Alessandra Mussoliniová, která v této
souvislosti řekla, že je nepřijatelné, aby stát měl jakousi kontrolu nad
televizí a rozhlasem, ale nikoliv nad Internetem.
Italská politička zároveň vyzvala k updatu a změně filozofie různých
filtrovacích programů, které dnes mohou "samy od sebe" těžko pokládat za
závadnou doménu slibující informace o EU. Řekla také, že každý stát spravující
doménu nejvyšší úrovně by si měl hlídat, zda určité názvy stránek nebudou
využívány pro umístění erotického obsahu. Mussoliniová si ale logicky
vysloužila kritiku za to, že problém domény spolu s navrhovanými "silovými"
řešeními účelově využívá především pro zvýšení vlastní popularity.
Zbývá však dodat, že se zdaleka nejedná o první případ, kdy se erotický obsah
schovává za zcela solidním doménovým názvem. Příkladem jsou stránky
http://www.whitehouse. com ("Skutečný" Bílý dům má samozřejmě adresu v doméně
gov).
Horkým tématem internetového dění u nás doma je Internet přes kabelovou
televizi. UPC, respektive Dattelkabel a KabelPlus, poplatky za připojení mírně
zdražují. Je to celkem logické, původní ceny typu 500 Kč za neomezený přístup a
bez omezení objemu dat působily zjevně dumpingovým dojmem a dlohodobě je zřejmě
na této úrovni nebylo možné udržet. V Dattelkabelu vyjde podle posledního
ceníku na webových stránkách společnosti měsíční připojení linkou 64 Kb/s na
980 Kč (včetně DPH a pronájmu kabelového modemu; pokud si ho zákazník koupí,
platí ještě o 200 Kč méně), což je možná cena stále ještě dotovaná. Objevují se
však stížnosti na kvalitu služby...
V naší anketě spolu a agenturou AISA (viz str. 5) jsme se ptali na ochotu lidí
si pořídit Internet domů. Je jasné, že vývoj cen za připojení (včetně Internetu
přes kabelovou televizi, byť tuto nabídku zatím může využívat jen relativní
minimum českých domácností) bude jedním z kritérií, které rozhodnou o rychlosti
růstu penetrace. Záleží pouze na obchodním modelu poskytovatelů připojení, na
tom, zda usoudí, že se jim dumpingové ceny jednou vrátí.
Další zajímavá událost tohoto týdne se pak týká spíše než Internetu jako
takového právě proběhlé newyorské výstavy Internet World. Jak jsme zjistili
(samozřejmě prostřednictvím Internetu), byla zde prezentována technologie,
která umožňuje doplnit digitální multimédia o počítačově generované pachy. Jde
tedy o něco na způsob "čichových karet". Dovedete si představit např. budoucí
přílohy e-mailů nebo bannery na webových stránkách? Podrobnosti o technologii
samozřejmě přineseme v příštím vydání.
0 2947 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.