DoubleClick pod palbou

DoubleClick, vedoucí společnost na poli internetové reklamy, čelí najednou hned čtyřem žalobám. Všechny se týkají ...


DoubleClick, vedoucí společnost na poli internetové reklamy, čelí najednou hned
čtyřem žalobám. Všechny se týkají databáze, v níž se shromažďují údaje o
chování uživatelů Internetu.
DoubleClick ve spojení s mnoha provozovateli webových obchodů a portálů
pochopitelně sbírá informace o tom, jak jsou jejich zákazníci ovlivňováni
reklamami a jak se rozhodují. To by bylo v rozporu s nařízeními týkajícími se
ochrany elektronického soukromí. DoubleClick navíc koupil firmu Abacus Direct,
která vlastní nemalou databázi údajů o tom, jak zákazníci různých internetových
obchodů nakupovali. Jejich soubor obsahuje informace o více než 2 miliardách
uskutečněných transakcí.
Data jsou získávána pomocí cookies. Ta si sice může každý ve svých prohlížečích
vypnout, ale pak se mu podstatně ztíží podmínky komunikace se servery, které s
podporou cookies počítají a těch je dnes většina. Navíc ne každý ví, co to
cookies vlastně jsou.
Získávání informací pomocí cookies, JavaScriptu nebo přímo aplikacemi s
přístupem na síť je dnes zcela běžné. Spousta dat takto neustále putuje do
portálů jako jsou MSN, AOL či Real Networks. Právě pokud možno detailní znalost
chování uživatelů je předpokladem pro reklamní využití Internetu a tím i pro
to, aby služby byly pro uživatele nadále zdarma.
Vzhledem k tomu, že v USA jsou přísné zákony na ochranu soukromí, nejsou
žalující strany zdaleka bez šance. Problémy DoubleClicku byly doprovázeny
e-mailovou kampaní amerického Centra pro demokracii a technologii (CDT). CDT
rozesílala e-mailem výzvy internetovým firmám spolupracujícím s DoubleClickem,
aby tuto spolupráci ukončily. Mnohé společnosti, které byly takto osloveny, se
však cítí naopak pobouřeny aktivitou CDT.
0 0420 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.