Dovolená s Infinity

Solidní cestovní kancelář nevznikne ze dne na den. K získání důvěry klientů, vybudování sítě prodejců a partner...


Solidní cestovní kancelář nevznikne ze dne na den. K získání důvěry klientů,
vybudování sítě prodejců a partnerů je třeba značného úsilí, důvěryhodnosti a
zejména léta těžké práce. I přesto, že v cestovním ruchu je více než v jiných
oblastech úspěch závislý na pracovním týmu, v dnešní době stále více záleží na
dokonalém technologickém zázemí společnosti. Jednou ze základních podmínek
úspěchu je kvalitní informační systém podniku.
V souvislosti s očekávaným nárůstem zájmu o služby v roce 1998 se společnost
Čedok rozhodla vypsat výběrové řízení na řešení nového prodejního modulu a
rezervačního systému. Jeho vítězem se stala společnost Infinity. Po vzájemných
konzultacích však Čedok dospěl k názoru, že nastal čas pro kompletní
rekonstrukci podnikového informačního systému, včetně hardwarového vybavení.
Ambiciózní projekt kompletní přestavby dosavadního informačního systému Čedoku
zahrnuje kompletní vyřešení ekonomické oblasti finančního účetnictví,
nákladového účetnictví a účetnictví investičního majetku, tvorby zájezdů a
rezervačního systému a samozřejmě také prodejního modulu. Společný projekt byl
o to odvážnější, že tým specialistů Infinity musel v rekordně krátkém čase
doplnit systém SAP R/3 o funkce, které jsou pro chod cestovní kanceláře
nezbytné.
V rámci projektu bylo kromě instalace serverů a databázového systému třeba
dodat a nainstalovat také 250 tiskáren, 370 počítačů Compaq, stejný počet
Windows (NT a 95) a MS Office 97. O datové přenosy se starají aktivní prvky
BayNetworks a modemy Microcom. Začátkem roku 1998 byla spuštěna ekonomická část
systému SAP R/3, včetně prodeje zájezdů a cenin. Do konce roku má být
zprovozněna část systému týkající se aktivního cestovního ruchu.
Díky spojení podnikového informačního systému s Internetem se vytvořil silný
nástroj, který nabízí aktuální, interaktivní katalog zájezdů s možností
vyhledávání a třídění podle nejrůznějších kritérií. V současnosti běží webový
katalog v testovacím provozu na adrese www.cedok.cz a pracuje se na jeho úplném
dokončení. Zájemce o služby Čedoku si tak bude moci vybrat, rezervovat a
zaplatit zájezd nejen v kanceláři, ale i přímo na Internetu.
Už dnes je napojeno on-line 26 poboček a do konce roku by se mělo připojit
dalších 30. Internetové řešení systému SAP umožní napojení do rezervační
centrály těm pobočkám, které nejsou zařazeny přímo v síti. I když v pozadí běží
informační systém SAP R/3, uživatel pracuje ve známém prostředí webového
prohlížeče. Do budoucna se uvažuje o možnosti spolupráce prostřednictvím
Internetu i s externími dealery.(ram)
8 2776 / ram









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.