Drahé dolování mobilních miliard

RadioMobil bilancoval výsledky roku 1999 a výsledná čísla ho nemohla nepotěšit při obratu 10,9 mld. korun dosáhl čis...


RadioMobil bilancoval výsledky roku 1999 a výsledná čísla ho nemohla nepotěšit
při obratu 10,9 mld. korun dosáhl čistého zisku 865 milionů, což odpovídá 63%
meziročnímu růstu.
Přestože výše zisku není zanedbatelná, tempo jeho růstu je podle vedení
společnosti snižováno rostoucími investicemi a vysokými propojovacími poplatky
Českému Telecomu. Na konci roku používalo telefony Paegas 875 milionů
zákazníků, což znamená nárůst oproti roku 1998 o půl milionu uživatelů. Za
prvních 10 týdnů roku 2000 jich přibylo dalších 125 tisíc. Zisk RadioMobilu
(RM) zlepšil roční bilanci i jeho doposud hlavnímu akcionáři Českým
radiokomunikacím (Čra), které drží v RM 51 % akcií. Díky dobrému hospodaření
přispěl RM do rozpočtu Čra více než půlmiliardou korun. To se této společnosti
opravdu hodí, jelikož její náklady významně zvyšují investice v její další
telekomunikační dceři, společnosti Contactel, kde drží 50 % akcií (spolu se
společností Tele Danmark, která vlastní tu druhou polovinu).
Dá se tedy říct, že RadioMobil bezezbytku plní úlohu druhého operátora svými
inovacemi a nabídkou nových produktů přispívá k hektickému vývoji našich
mobilních sítí. Nedávno uveřejněné hospodářské výsledky našeho prvního
mobilního operátora společnosti EuroTel mají sice o něco menší dynamiku růstu,
nicméně v absolutních číslech (obrat 19,9 mld. a zisk 4,3 mld. Kč) zatím
bezkonkurenčně vede. Počtem zákazníků se však obě společnosti přibližují
zatímco EuroTel přesáhl 1 milion již na konci roku 1999, RM dosáhl téže mety v
březnu tohoto roku. Podobná byla v roce 1999 i výše investic obou společností.
RadioMobil udává pro rok 1999 proinvestovaných 5,5 miliardy korun, EuroTel
uvádí výši loňských investic v podstatě stejnou téměř 6 miliard. Letos RM hodlá
výši investic zdvojnásobit na 11 miliard korun. Generální ředitel společnosti
Klaus Tebbe to zdůvodňu-je primárním zaměřením strategie RadioMobilu na
zvyšování tržního podílu, byť to zatím bude na úkor ziskovosti podniku. Cílem
RM pro tento rok jsou výnosy přesahující 16 miliard korun, zvýšení počtu
klientů o nejméně 700 tisíc a zvyšování podílu podnikové klientely. RadioMobil
má v současnosti 1,05 milionu zákazníků. Firma se chce letos zaměřit na
prohlubování mezinárodní spolupráce a rozšíření telekomunikačních služeb
zejména prostřednictvím krátkých textových zpráv (SMS) a datových služeb (WAP,
GPRS).
(dar)
0 1039 / darn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.