E-vánoce prognózy se liší

Na pozadí velkých krachů známých dot.com firem (Pets.com, Mothernature.com, Furniture.com) se odehrávají letošní ván...


Na pozadí velkých krachů známých dot.com firem (Pets.com, Mothernature.com,
Furniture.com) se odehrávají letošní vánoční nákupy prostřednictvím Internetu.
Ještě zhruba před měsícem byly odhady spíše negativní (v porovnání s loňským
rokem docházelo k jednocifernému procentuálnímu nárůstu až ke stagnaci). V
současné době se jedná o 66% nárůst na částku 11 miliard amerických dolarů. V
porovnání s loňskými 100 procenty se ovšem stále jedná o pouhý dvoutřetinový
růst. Christopher Kelly, analytik společnosti Forrester Research, říká:
"Zákazníci nebudou měnit své nákupní zvyky na Síti jen kvůli nedávnému krachu
dot.com firem, budou ale navštěvovat spíše renomovanější virtuální obchodní
domy."
Z nedávné recese dot.com firem tak může získat konkurent, který rozšíří
sortiment svých služeb a zaměří se na zákazníky zkrachovalých e-shopů. Dobrým
příkladem může být Petopia. "Pokud se k této věci postaví přeživší obchodní
domy zodpovědně, mohou z ní jen získat," tvrdí Wendy Wheeler, viceprezidentka
pro marketing společnosti OrderTrust. I přes loňský stoprocentní nárůst nebyla
nákupní sezona zcela bezproblémová. Mnoho prodejců mělo potíže s pozdním či
dokonce neuskutečněným dodáním objednaného zboží kvůli nízkým zásobám ve
vlastních skladech. Podle průzkumu společnosti AT&T hodnotili loňské nákupní
období dva z pěti virtuálních obchodníků jako "velice úspěšné", 25 % zase jako
"vůbec ne úspěšné". Na jedné straně letos došlo k podstatnému zlepšení
logistických služeb, na straně druhé zase k mnohem omezenějšímu rozpočtu na
reklamu.
Nejúspěšnějším prodejním artiklem tohoto roku jsou bezesporu hračky 47% nárůst
návštěvnosti. Zdaleka největším hitem sezony se stává herní konzole Sony
Playstation 2. V procentuálním nárůstu se na druhém místě umístilo ošacení (43
%).(zal)
0 3270 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.