Evropané se učí prodávat na Webu

Jak v Evropě narůstá počet lidí, zajímajících se o Internet, stoupá i počet nově otevřených on-line obchodů. Př...


Jak v Evropě narůstá počet lidí, zajímajících se o Internet, stoupá i počet
nově otevřených on-line obchodů. Přestože evropští obchodníci pochopili, že být
na Webu je výhodné, zřejmě si dostatečně neuvědomují proč.
Jak vyplývá ze studie společnosti Dataquest, vytvořené na základě výzkumu
názorů představitelů 250 maloobchodních firem z Velké Británie, Francie,
Německa a Nizozemí, většina obchodníků zřizuje své on-line obchody s vidinou
růstu počtu zákazníků a tím i obratu. Ne že by to nebyl dobrý důvod nicméně
stěžejní výhodou obchodování na Webu není ani tak zvyšování počtu zákazníků
jako snižování nákladů při vysoké kvalitě poskytovaných služeb. "Jen málo
obchodníků si uvědomuje tento fakt," tvrdí Petra Gartzenová, analytička
společnosti Dataquest Velká Británie. "Přitom Internet má v sobě potenciál,
jenž z něj dělá vážného kandidáta na největší prodejní kanál v Evropě."
Z výzkumu vyplynula i další zajímavá fakta. Nejvyšší nárůst počtu provozovaných
internetových obchodů ze sledovaných států má kupodivu Francie, ačkoliv je zde
zatím využívání Internetu rozšířeno méně než v ostatních jmenovaných zemích.
Zrovna tak dokázali francouzští obchodníci většinou potlačit tradiční nechuť k
angličtině a tvoří své stránky v obou jazycích francouzském i anglickém. To se
naopak nedá říct o německých společnostech. Pokud zrovna nejde o globální
firmu, vystačí si s němčinou.
Obchodníci si uvědomují, že díky Internetu se může zákazníkům dostat stejně
individuální péče, jakou dokázal nabídnout malý obchodník. Rozdíl je pouze v
tom, že to, co si obchodník musel zapamatovat, zvládnou softwarové nástroje.
Aby se v Evropě pohnulo on-line obchodování kupředu, je třeba zajistit vyšší
rychlost pro přístup na webové stránky, měl by se zvýšit počet rodin s
přístupem na Internet a více bank by mělo nabízet služby pro bezpečné placení
po Síti. Nicméně klíčem k rozvoji elektronického obchodování zůstává bezpečnost
transakcí a s ní důvěra jak obchodníků, tak i zákazníků.

9 1644 / darn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.