Finance: Atlas je opět bohatší

Především o nedávném finančním vstupu společnosti EPIC a o dalších plánech portálu Atlas se hovořilo na tiskové ...


Především o nedávném finančním vstupu společnosti EPIC a o dalších plánech
portálu Atlas se hovořilo na tiskové konferenci provozovatele této služby.
Kromě přebudované podoby vyhledávání (zadané slovo se hledá nejen v katalogu,
ale odděleně i v mapách, ve zprávách a v obchodech) patří k dalším službám
předpověd počasí (http://poca si.atlas.cz) a finanční a ekonomické
zpravodajství (http://fi nance.atlas.cz), které je připravováno mj. i ve
spolupráci se společností Patria Finance.
Co se týče dalších plánů Atlasu: Firma se hodlá zaměřit spíše na investice do
technologií a cílenou propagaci než na plošnou image reklamu, kterou dnes
provádí např. Centrum.
Částku okolo 100 milionů Kč, která měla souviset se zakoupením třetiny Atlasu
firmou EPIC, nelze podle představitelů obou stran pokládat za nějaké
"jednoznačně určené" číslo. Transakce zahrnuje dlouhodobější spolupráci, která
se mj. má týkat i budoucí zahraniční expanze celé sítě do okolních evropských
zemí. Takže bohužel i to málo, co se na českém internetovém trhu zdálo být
exaktní částkou, je zpochybněno.
Podle představitelů firmy Atlas se v budoucnu hodlají zaměřit i na služby pro
menší firmy, z nichž část bude placená. To bude vedle bannerové inzerce
představovat další zdroj příjmů.
Co se týče srovnání tuzemských portálů podle počtu zhlédnutých stránek, hlavním
problémem je, že webhosting a webový e-mail, které portály poskytují zdarma,
jsou poměrně obtížně inzertně využitelné. Je tedy otázka, jak např. stránky
zobrazené na serveru Můjweb (patří pod Atlas a dnes zde má své stránky údajně
okolo 60 000 uživatelů) zahrnout do celkové návštěvnosti portálu zřejmě nemají
zdaleka takovou hodnotu, jako stránky zhlédnuté v rámci katalogů. Každopádně
představitelé Atlasu uvedli současný poměr mezi zhlédnutými stránkami na
portálech Seznam, Atlas a Centrum jako 51 : 39 : 10. Je samozřejmě otázka, jak
přesně toto číslo chápat protože portály nezveřejňují čísla o svých obratech.
Atlas dnes na českém Internetu (a nejspíš i z hlediska ostatních
středoevropských zemí) jednoznačně vede co se týče technologie a šíře
poskytovaných služeb. Zdali to ale musí automaticky znamenat tržní úspěch, to
je samozřejmě jiná otázka. Pro Seznam v tomto případě hovoří fakt, že jeho
katalogový vyhledávač je starší. Zajímavé také je, že Seznam vůbec nenabízí
možnost personalizace, kterou se zaklínají Atlas i Centrum. Návštěvnost Seznamu
však svědčí o tom, že většině uživatelů to nijak nevadí. Otázce se budeme
věnovat i v některém z příštích komentářů.(pah)
0 1341 / pahn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.