Fincom je mezinárodní

Po úspěšně zvládnutém výmyku s Compaqem se Fincomu podařilo opět osamostatnit, dokonce koupit značku Microcom a nako...


Po úspěšně zvládnutém výmyku s Compaqem se Fincomu podařilo opět osamostatnit,
dokonce koupit značku Microcom a nakonec expandovat s novými produkty, které
nyní Fincom nabízí prostřednictvím svých dceřiných firem. Také Fincom si totiž
uvědomil, že český trh je relativně malý.
Jednou z možností dynamického růstu Fincomu byla a stále je teritoriální
expanze. Po rozdělení bývalého Československa Fincom jako mnoho ostatních
otevřel pobočku na Slovensku. V roce 1996 se rozhodl expandovat na polský trh.
V posledním kvartále roku 2000 tvořil export Fincomu okolo 60 %. "Dnes můžeme
konstatovat, že námaha stála za to. Místo trhu s 10 miliony lidí jsme získali
trh šedesátimilionový," hrdě prohlašuje Pavel Hloušek, ředitel a majitel
Fincomu. "Nasbírali jsme zkušenosti a jsme připraveni rozšířit svou činnost do
dalších států. Stali jsme se opravdu mezinárodní firmou a neklademe si žádné
bariéry pro další růst."
Největší výzvou při expanzi byla změna myšlení uvnitř firmy. Tím, že je
centrála umístěna v České republice, zůstávala firma uvnitř stále "česká", což
(podobně jako u Tiny Software), opět umocňovala poloha centrály v "provinčním"
Hradci Králové, kde ještě nedávno přežívalo jako historická priorita soupeření
se sousedními Pardubicemi.
Bylo proto nutné změnit mnoho věcí. Byl přepracován systém odměňování v
závislosti na mezinárodním teritoriu.
Slovenský trh Fincom vidí jako podobný českému, ale polský je stál a stále
stojí hodně úsilí. Fincom se tak dnes stal pravděpodobně jedinou českou firmou,
která má významné podíly na trhu nejen v ČR a na Slovensku, ale i Polsku a
Maďarsku. I v současné době má Fincom velké rozvojové plány a spolupracuje s
firmou Ernst & Young na získání dalších finančních zdrojů. Spolupráce s velkými
hráči na mezinárodním poli vyžaduje značné finanční nároky, bez kterých je
rychlý růst nemožný.

Další cesta Fincomu
Fincom vyrostl na komunikačních zařízeních značky Microcom. Faxmodemy Microcom
je dnes možné nalézt snad u všech významných prodejců a přibývají mnozí další.
Od analogové linky se nyní Fincom dostává k ISDN, GSM a xDSL. Další činností
Fincomu jsou školení, semináře, ale i služby nad těmito komunikačními
zařízeními. Začátkem ledna, ještě před vydáním tohoto čísla, Fincom ohlašuje na
tiskové konferenci rozšíření svojí strategie, kterou případně nazývá "Radost z
komunikace".
1 0010 / vox









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.