Firemní weby pod lupou

Třetina serverů slouží pro prodej Až 90 % marketingových pracovníků považuje firemní internetové stránky za efekt...


Třetina serverů slouží pro prodej
Až 90 % marketingových pracovníků považuje firemní internetové stránky za
efektivní komunikační kanál směrem k zákazníkům. Firemní internetové stránky
přitom používá pro on-line prodej zboží nebo služeb třetina dotázaných firem.
Vyplývá to z průzkumu, který nedávno uveřejnil TNS Factum.
Za největší výhody považují marketingoví manažeři především rychlost a
operativnost, dále přehlednost internetových stránek a konečně také zajištění
informovanosti o firmě, jejích produktech a službách. O koncepci a změnách
firemních webů rozhoduje nejčastěji "smíšený" tým složený z pracovníků
marketingu, IT, obchodu (uvedlo to 45 % firem). Firemní stránky používá pro
on-line prodej zboží nebo služeb třetina dotázaných firem, pětina on-line
prodej plánuje a 43 % o něm neuvažuje, respektive tuto službu nepoužívá.
Asi 43 % firem realizuje v rámci své marketingové činnosti on-line marketingové
kampaně nebo používá internetovou reklamu. Firmy, jež reklamu používají, na ni
vynakládají nejčastěji částky do 100 tisíc korun ročně (35 %), částky nad půl
milionu Kč investuje zhruba 15 % firem.
Interval mezi změnou designu firemních stránek je ve firmách nejčastěji "1krát
za 2 roky" (37 % firem) a "méně často než-li 1x za 2 roky" (čtvrtina firem).
Jednou ročně a častěji upravuje své stránky celkem asi 25 % firem.
Výzkum však není možno považovat za reprezentativní, co se týče B2B trhu.
Uvedená zjištění totiž charakterizují názory marketingových manažerů zejména
velkých a středních firem (nad 100 zaměstnanců s ročním obratem nad 100 milionů
Kč), kteří se sami aktivně zapojili do tohoto výzkumu (celkem šlo o 252
marketingových manažerů a 228 IT manažerů).









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.