Firmy nakupují méně PC

Prodej PC, tradičně považovaný za jeden z klíčových ukazatelů zdraví celého odvětví, vykázal v oblasti EMEA ve 2....


Prodej PC, tradičně považovaný za jeden z klíčových ukazatelů zdraví celého
odvětví, vykázal v oblasti EMEA ve 2. čtvrtletí roku 2000 pouze 9,6% meziroční
nárůst. Prodeje oslabila především nízká poptávka ze strany velkých firem,
pokles je znatelný především v oblasti desktopů a serverů. Notebooky se naopak
prodávaly velmi dobře.
Převažující orientaci firem na investice do oblasti elektronického obchodování
a řízení dodavatelských řetězců uvádí společnost IDC jako jeden z důvodů
poklesu zájmu velkých firem dávat peníze do modernizace svých PC. Není to
samozřejmě jediný důvod podle analytika Andyho Browna velké firmy vsadily na
vyčkávací taktiku. Díky kontinuální inovaci počítačů a s ní svázanému poklesu
cen starších modelů může trpělivější firma vybavit svá pracoviště požadovanou
technikou podstatně levněji. Po investicích spojených s Y2K se to firmám
nejspíš vyplatí.
Vytrvalý a popravdě nepříliš očekávaný zájem o notebooky má svůj původ v
podstatě také spojený s oblastí elektronického obchodování mění se totiž styl
práce. Mobilita se stává nutností, nové technologie a především mobilní přístup
na Internet podporují decentralizaci i na řídící a rozhodovací úrovni. Kvalitní
notebooky stále častěji nahrazují "putujícím" manažerům klasické desktopy.
Zdravá poptávka byla zaznamenána v oblasti malých a středních firem (SMB),
které mívají kratší renovační cykly, obnova infrastruktury u nich neznamená tak
zásadní problém jako u velkých firem. Svůj podíl má i vznik množství nových
firem této velikosti, tzv. start-upů.
Poptávka ze strany koncových uživatelů zaznamenala podle IDC dvouciferný růst,
který je dán zejména poptávkou po DVD a vůbec po kvalitnějších strojích,
umožňujících "vychutnat" vše, co nabízí Internet.
Tyto charakteristiky platí v oblasti EMEA (Evropa, Střední východ, Afrika)
zejména pro západní Evropu, kde byl zaznamenán pouze 6,5% růst prodeje PC.
Nejhůř na tom byla Francie, nejlépe potom Velká Británie a Německo. Na tzv.
rozvíjejících trzích pokračuje silné oživení v Rusku, Polsko zaznamenalo silný
nárůst poptávky po noteboocích, všude podporuje poptávku zájem o Internet.
Situaci podpořily i bundly nabízené internetovými providery.(dar)
0 2186 / darn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.