Google nabízí zdarma analýzu webů

Dvě nové služby Googlu mohou v příslušných segmentech zásadně změnit současné rozložení sil. Hostovanou služ...


Dvě nové služby Googlu mohou v příslušných segmentech zásadně změnit současné
rozložení sil.

Hostovanou službu pro analýzu návštěvnosti webů, díky které bude možné mimo
jiné zjistit účinnost on-line marketingových kampaní (a případně je
zefektivnit), nabízí bezplatnou formou Google.
Google Analytics podle představitelů Googlu monitoruje efektivitu reklamních
banerů, odkazů, e-mailových newsletterů či placených odkazů ve vyhledávačích -
firmy jsou tak například schopny zjistit, kolik lidí vybrané webové stránky
zhlédlo a jakou měla jejich návštěva formu. Systém může rovněž usnadnit návrh
takové podoby stránek, která by byla pro potenciální cílovou skupinu co
nejatraktivnější.
Google Analytics informace uživatelům předává prostřednictvím přehledných
reportů či grafů (lze k tomu využít například takzvané dashboardy). Vzhledem k
tomu, že novinka v současné podobě nenabízí rozsáhlejší doplňkové služby, jde o
řešení vhodné zejména pro potřeby malých a středních firem.
Služba Google Analytics je v současnosti omezena na 5 milionů prohlédnutých
stránek měsíčně. Pokud se zájemce zapojí do reklamních kampaní přes Google
AdWords, limit má neomezený a Google mu navíc poskytne i další typy analýzy
získaných dat.
Podle Erica Petersona z Jupiter Research jde o velice zajímavou službu, která
zřejmě ovlivní i cenovou politiku ostatních poskytovatelů podobných řešení. Ti,
kteří analýzu nemají propojenou s dalšími službami, na to prý zřejmě doplatí.
Google představil i další novou službu - Google Base. Ta představuje on-line
databázi, do níž lze vkládat nejrůznější typy informací komerčního i
nekomerčního charakteru. Google tvrdí, že do databáze bude možné vkládat
například návody, ale i nabídky produktů. K zadaným informacím lze navíc
přiřadit různé charakteristiky, podle kterých půjde nabídku ve vyhledávači
snadno nalézt a případně porovnat s jinými.
Někteří pozorovatelé tvrdí, že právě tato funkce by mohla ohrozit poskytovatele
platforem pro aukční prodeje, jako je například eBay či Amazon, což jsou ale i
současní významní inzerenti Googlu. Jiní jsou ale přesvědčeni o tom, že oba
zmínění provozovatelé v současnosti nabízejí pro prodej sofistikovanější
prostředí a že k odlivu jejich uživatelů zatím zřejmě nedojde.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.