Grafické nástroje pro network publishing

Adobe Systems se dere do podvědomí uživatelů se svým modelem "vytvoř jednou, použij kdekoli". Vypůjčím si nyní obv...


Adobe Systems se dere do podvědomí uživatelů se svým modelem "vytvoř jednou,
použij kdekoli".
Vypůjčím si nyní obvyklá slova marketingu: "Image je vše." První vydání
nástrojů pro desktop publishing v 80. letech poháněla touha po jednoznačném
rozlišení. V 90. letech nutnost využít nově vznikající marketingové a
komunikační prostředky, jako je WWW, vyústila v další vývoj a vylepšení těchto
nástrojů. Tento vývoj byl pro softwarové firmy velmi dobrý, přinesl s sebou
kreativní týmy, které vyvíjely závratné množství nástrojů, ze kterých si mohl
vybrat skutečně každý. Bohužel však mělo toto bohatství produktů i své stinné
stránky. Soutěž o podíl na trhu podpořila inovaci a pozornost zákazníka v
každém novém vydání. Ale s tím, jak vznikalo více a více nových komunikačních
kanálů, byli uživatelé donuceni vlastnit několik aplikací, aby mohli vytvářet
vše, co v danou chvíli potřebovali.
Všelékem na tento problém by mohl být network publishing. Není to zcela nový
koncept, byl pouze nedávno vynesen do popředí firmou Adobe Systems. Network
publishing stojí za myšlenkou "publikuj jednou, použij kdekoli", ve které
dynamický obsah může být vytvořen a doručen spolehlivě, kdekoli si o něj
konečný uživatel řekne, ať už se jedná o WWW stránky , mobilní telefon, PC,
zařízení handheld nebo pro jiné použití na Internetu. Aby byla tato vlastnost
splněna, bude muset budoucí vývoj grafických aplikací dodržovat běžnou sadu
standardů pro publikování danou firmou Adobe.
Aby byl network publishing více než jenom snem, začala firma Adobe
spolupracovat se strategickými partnery, mezi nimiž jsou například
Hewlett-Packard, Nokia, RealNetworks, InterWoven. Každá z těchto firem působí
aktivně při směrování svých technologií a infrastruktury k efektivnějšímu
publikování a přístupu k firemním informacím. První ohlášení a integrační plány
mezi členy této skupiny jsou velmi podmanivé.
Například firma Nokia s Adobe plánuje modifikaci nástroje pro tvorbu WWW
stránek GoLive 5.0, který umožní návrhářům vytvářet, nahlížet a řídit obsah
vytvořený pro bezdrátová zařízení s použitím WML (Wireless Markup Language).
Podpora WML zahrnuje přídavek v podobě on-screen znázornění toho, jak bude
výsledek vypadat na telefonech Nokia s WAPem. Podobně i integrace audio a video
technologií firmy RealNetworks do produktu GoLive slibuje uživatelům začleňovat
streaming audio a video do WWW. Momentálně je k této činnosti potřeba dvou či
více samostatných aplikací. Stejně tak firma HP plánuje použití všeho softwaru
a doručovacích mechanismů jako část svých "always-on" záměrů.
1 0829 / zaj









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.