Haló efekt

Internetový obchod zaměřený na prodej digitální hudby iTunes, který provozuje společnost Apple, prodal od svého zalo


Internetový obchod zaměřený na prodej digitální hudby iTunes, který provozuje
společnost Apple, prodal od svého založení před zhruba dvěma roky již přes 500
milionů hudebních nahrávek. Kromě stahování a prodeje hudby však iTunes (v
budoucnu by se měl rozšířit o videoklipy) napomáhá svému provozovateli
především prodávat přehrávač iPod, který je v současné době nejpoužívanějším
digitálním přehrávačem hudby na trhu. S popularitou iPodu však roste i obnovený
zájem o Apple jako počítačovou firmu, kdy se se 4,5 % podílu vyšvihla na čtvrté
místo mezi PC výrobci. Fenomenální růst a popularita iPodu dokládají i čísla
jen za poslední tři měsíce dodal Apple na trh více než 6 milionů těchto
přehrávačů, což je o milion více, než se očekávalo. Firma popsaným úspěchem za
třetí čtvrtletí tohoto roku zvýšila svůj zisk až pětinásobně na 320 milionů
dolarů. Tržby firmy se pak zvýšily o více než 70 % z 2,01 miliardy na 3,52
miliardy dolarů.
V závěrečném čtvrtletí tohoto roku společnost odhaduje své výdělky na 3,5
miliardy dolarů, což je o trochu méně, než očekávají analytici. Ti se ale
domnívají, že Apple je ve svém odhadu příliš zdrženlivý kvůli možnému zpomalení
prodeje PC (s následujícím rokem Apple přechází na procesory společnosti
Intel).









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.