Hlas místo otisku prstu

Otevírání dveří hlasem a strojové rozpoznávání řeči jednotlivého člověka pro různé účely již není pouhou s...


Otevírání dveří hlasem a strojové rozpoznávání řeči jednotlivého člověka pro
různé účely již není pouhou scénou z science-fiction filmu, nýbrž holou
skutečností.
Technologie na rozpoznávání lidské řeči je již na americkém trhu dostupná
každému, kdo o ni projeví zájem. Prozatím však neslouží k otevírání dveří, ale
k mnohem prozaičtějším záležitostem.
Společnost Nuance Communications, implementovala ve spolupráci s firmou Edify
aplikaci s názvem Nuance Verifier do infrastruktury jednoho z největších
amerických zasilatelských domů. Technologie slouží k ověřování totožnosti
opakovaně volajících stálých zákazníků. Po telefonickém spojení je vzorek
zákazníkova hlasu automaticky uložen do souboru o přibližné velikosti 10 KB.
Během každého hovoru je hlas volajícího ve velmi krátkém časovém úseku
porovnáván se všemi již uloženými vzorky. Při opakovaném volání tak odpadá
nutnost přidělování hesel, což způsobuje časové ztráty firmě a starosti se
zapamatováním zákazníkovi. Velké možnosti se aplikaci otevírají i na v USA
velice rozšířeném poli předplacených telefonních karet.

9 1831 / ijan









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.