Hledané výrazy

Rok 2002 ve světle Googlu Jako zajímavý ukazatel mapující hlavní události a nejžhavější trendy loňského roku moh...


Rok 2002 ve světle Googlu
Jako zajímavý ukazatel mapující hlavní události a nejžhavější trendy loňského
roku mohou i letos posloužit statistiky 2002 Year-End Zeitgeist, pro něž bylo
podkladem více než 55 miliard požadavků zadaných uživateli vyhledávači
Google.com. Jinými slovy, podívejme se, které výrazy patřily v uplynulém roce
na Googlu k těm nejvyhledávanějším.
Aktuální žebříček výrazů, které v roce 2002 na Googlu dosáhly největšího
nárůstu, vede jednoznačně Spiderman, který za sebou nechal i taková jména, jako
jsou okouzlující Shakira, křehká Avril Lavigne či drsný Eminem, jež doplňují
optimistické výrazy jako winter olympics, world cup, Star Wars, American Idol,
Morrowind či Warcraft 3. Termíny typu Nostradamus, CNN, World Trade Center,
Taliban, Anthrax, Osama Bin Laden či Windows XP letos v první desítce chybějí.
Právě naopak zmíněné výrazy týkající se politických událostí, které hýbaly
světem v předchozím roce, patří do první desítky těch, které zaznamenaly
největších pokles. V tomto "antižebříčku" skončil hned na druhém místě také
Napster.

Ženy a muži
K velmi oblíbeným kategoriím náleží první desítka nejpopulárnějších mužů a žen
Britney Spears tentokrát na druhé místo v Top Women odsunula charismatická
Jennifer Lopez, za nimi pak zůstává Shakira, Halle Berry a další. Mužskou
kategorii vede rapper Eminem, který ukázal záda Bradu Pittovi i Nellymu a je
mimochodem rovněž v čele pořadí hudebníků či kapel, kde jej následují
všudypřítomná Shakira a Madonna. Nejlepšími atlety byli podle uživatelů
dožadujících se informací na Googlu David Beckham, Anna Kournikova a Ronaldo.
Kategorii filmů vedou Spiderman, Harry Potter a Star Wars, nejzajímavějšími
destinacemi by pak podle Googlu měly být Paříž, Kanada a New York.

Technologie a události
Mimo "společenské rubriky" není bez zajímavosti kategorie technologických
termínů, kde patřilo nejvíce pozornosti nikoliv překvapivě MP3, SMS a WinZipu,
za nimi následují Linux, FTP, Dell, Xbox, RealPlayer, Microsoft a Java. Mezi
značkami dominují Ferrari, Sony a Nokia (ta byla loni první, Sony druhá), do
první desítky se pak dostaly ještě Dell, Microsoft a HP. Mezi nejvyhledávanější
videohry pak patří The Sims, Counter-Strike, GTA 3, Warcraft 3 a Jedi Knight.
Výrazům s nejvyšším nárůstem jednoznačně dominují populární osobnosti, filmy či
sport, pro sledování důležitých událostí roku 2002 je třeba nahlédnout do
"zpravodajského žebříčku" (Top News Stories). Tady byl nejvyhledávanějším
termínem světový pohár (world cup), následovaný hesly Iraq a sniper
(washingtonský střelec zřejmě nenechal uživatele internetu chladnými). V
případě Iráku se začal vyšší zájem projevovat v srpnu, špičky následně dosáhl
září, druhý vrchol přišel v listopadu, což zjevně odráží politické události
kolem stále diskutovaného vojenského útoku.
Podle měsíční časové osy se na Googlu v lednu odrazilo zavedení eura, v únoru
dominovaly olympijské hry, v březnu pak udílení Oskarů, červen patřil fotbalu,
zatímco v srpnu se zejména němečtí surfaři zajímali o povodně (hochwasser). V
souvislosti s vánočními nákupy se při vyhledávání častěji vyskytovali
internetoví prodejci přední příčky přitom obsadil Amazon, po něm BestBuy a
Walmart.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.