HP automatizuje správu IT

V rámci evropské konference HP Software Universe, která se konala na přelomu listopadu a prosince v Madridu, představila ...


V rámci evropské konference HP Software Universe, která se konala na přelomu
listopadu a prosince v Madridu, představila společnost Hewlett-Packard několik
novinek ve svých produktových řadách HP OpenView a HP OpenCall. Zároveň bylo
ohlášeno rozšíření spolupráce HP se společností Cisco Systems, která svým
zákazníkům poskytne v rámci nabídky nástrojů pro správu sítí také software HP
OpenView.
"Před rokem se společnost HP rozhodla přesměrovat svůj management software z
orientace na sběr informací do podoby, která podnikům umožní lépe reagovat a
přizpůsobovat firemní IT infrastrukturu měnícím se potřebám byznysu," připomněl
Cesare Capobianco, viceprezident a generální manažer Software Global Business
Unit, HP EMEA. "Dnes máme k dispozici nástroje, které prohlubují inteligentní
automatizaci a dokáží efektivně pomoci IT manažerům ve firmách lépe alokovat
zdroje a přesměrovat těžiště investic od údržby směrem k inovacím IT
infrastrutury."

Automation Manager
HP OpenView Automation Manager je produkt, který vznikl spojením technologií
získaných nedávnými akvizicemi firem Novadigm a Consera. Jeho úkolem je rychle
reagovat na okamžité potřeby byznysu a výrazně zkrátit čas mezi byznysovým
rozhodnutím a implementací potřebných změn v IT. V okamžiku, kdy se změní
požadavky ze strany byznysu na firemní IT, Automation Manager automaticky
optimalizuje konfiguraci serverů a aplikací tak, aby bylo dosaženo předem
stanovené servisní úrovně.
Automatická rekonfigurace datových center má v kombinaci s dalšími nástroji pro
monitoring, analýzu, řízení událostmi a virtualizaci pomoci podnikovým IT
manažerům překonat tradiční slabiny manuálně prováděného managementu, mezi něž
patří zejména dlouhá reakční doba, náchylnost k chybám a vyšší náklady.

Service Desk
Společnost Hewlett-Packard rovněž představila nové doplňky softwaru HP OpenView
Service Desk, který umožňuje poskytovatelům IT služeb řídit úroveň těchto
služeb z hlediska optimálního uspokojování potřeb zákazníků. Novinky zahrnují
moduly Helpdesk Manager, Change Manager a Service Level Manager, které
usnadňují efektivní správu a řízení Smluv o úrovni poskytovaných služeb
(Service Level Agreement). Kritická operační data jsou přitom centralizována v
databázi CMDB (Configuration Management Database), což zajišťuje jejich trvalou
synchronizaci a konzistentnost.
Nová verze HP Open Service Desk 5.0 bude k dispozici na začátku roku 2005.

Identity Management
Novinku v oblasti identity managementu představuje software HP Open View Select
Federation, který využívá standardních federačních protokolů k provázání
několika účtů u různých poskytovatelů v rámci internetu. K ověřování
oprávněnosti přístupu pak dochází jen jednou. Pokud uživatel posléze přejde na
jiný server příslušející k téže federaci, je mu software schopen automaticky
zajistit bezpečný a personalizovaný přístup.
HP OpenView Select Federation poskytuje podporu pro federační protokoly Liberty
Alliance, SAML a WS, na jejichž základě spolupracuje s nástroji pro správu
identit od jiných dodavatelů. Tím je pro uživatele zajištěna ochrana
předchozích investic a možnost spolupráce s obchodními partnery v rámci
heterogenního prostředí.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.