HP partnerem Unisysu

Jak se dnes mění globální trh IT a PC přestává být v centru pozornosti při budování informačních systémů, ale j...


Jak se dnes mění globální trh IT a PC přestává být v centru pozornosti při
budování informačních systémů, ale jen jednou z komponent, tak se mění i
firemní politika klíčových IT společností.
Společnost Unisys oznámila zcela novou strategii růstu pro budoucnost. Začátkem
června se ve firemním školicím středisku St. Paul-De-Vence, ležícím na Azurovém
pobřeží, sešli evropští analytici a novináři, aby se seznámili s novou
partnerskou smlouvou společností Unisys a Hewlett-Packard.
Smlouva nazvaná Partner Plus Programme bude sloužit k lepšímu plnění požadavků
společností v oblasti PC (servery, desktopy a notebooky). Tento program těží z
kombinace globálního působení a rozvinuté servisní infrastruktury Unisysu a z
kvality, jednoduchosti správy a celkových nákladů na provoz počítačů a serverů
HP.
Podle představitelů obou společností společný program Partner Plus vytváří
podmínky pro posílení pozice Unisysu i HP na trhu IT. V budoucnosti se proto
bude možné setkávat s počítači označenými společným logem s nápisem
Hewlett-Packard for Unisys.
Díky globální infrastruktuře, technologickému zázemí a v neposlední řadě i
silným strategickým partnerům (HP, Dell, Lexmark, Cisco atd.) dnes Unisys patří
ke klíčovým světovým poskytovatelům kompletních IT řešení.
Podle Ivana Helcla, marketingového ředitele zastoupení Unisysu pro Českou a
Slovenskou republiku, se tato globální spolupráce projevuje i v našich
zemích. "Jsme nejen schopni dodávat PC a low-endové servery HP za evropské,
tedy i pro náš trh velmi přijatelné ceny, ale nabízíme i podporu těchto
produktů po celou dobu jejich životnosti," říká Ivan Helcl.
IDC souhlasí
Partnerství HP a Unisysu není dnes na trhu IT ničím neobvyklým, naopak podle
nejnovějšího průzkumu IDC v budoucnosti přežijí pouze ty společnosti, které
budou mít velmi silné partnery. Tradiční výrobci osobních počítačů se dostávají
do stále větších problémů a musí výrazně měnit své zaběhnuté obchodní modely a
často celou firemní filozofii. Podle IDC bude v oblasti hardwaru do roku 2003
více než polovina prodaných stolních počítačů v ceně do 1 000 dolarů; přibližně
20 % bude mezi 1 000 a 1 500 dolarů a pouze necelých 15 % bude mít cenu vyšší
než 1 500 dolarů. Se vzrůstajícím výkonem počítačů a uvedeným cenovým vývojem
bude docházet ke stále urputnějšímu boji o podíl na trhu, jehož velikost v
budoucnosti podle IDC příliš nevzroste. Logickým vyústěním toho stavu bude
konsolidace výrobců. Čtyři největší světoví výrobci PC (Compaq, Dell, IBM, HP)
zvětšují svůj podíl na trhu na úkor ostatních firem. V prvním čtvrtletí roku
1999 obsadila "Velká čtyřka" téměř 40 %.
Šanci na přežití mají právě velcí výrobci, dále speciální firmy (Apple, Sony) a
firmy s globální infrastrukturou a provázanými partnerskými smlouvami. Sem se
řadí právě Unisys. Podle názoru IDC nemají, při současném vývoji trhu, ostatní
firmy v budoucnosti šanci.
Podle Berta Schaapa, viceprezidenta divize Unisys Global Costumer Services
Europe, se dnes Unisys zaměřuje především na velké zákazníky a segment státní
správy. Tento typ zákazníků vyžaduje jednoho globálního dodavatele řešení,
který má mezinárodní působnost. "Naší výhodou jsou partnerské vztahy s velkými
IT společnostmi, které dovolují poskytnout jednotnou cenovou politiku, nízké
náklady na pořízení a správu počítačů a silné technologické zázemí," dodává
Bert Schaap.
9 1576 / ramn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.