HP v digitálním věku

Již tradičním partnerem mezinárodní konference Elektronický Business, která pravidelně probíhá v rámci veletrhu Com...


Již tradičním partnerem mezinárodní konference Elektronický Business, která
pravidelně probíhá v rámci veletrhu ComNet, je společnost Hewlett-Packard.
Ředitel HP pro Českou republiku Pavel Kalášek, se kterým je následující
rozhovor, pak patří k těm přednášejícím, jejichž vystoupení oceňují účastníci
konference nejlepšími "známkami". Jaké technologie podle vašeho názoru v tomto
roce nejvíce přispějí k rozvoji elektronického obchodu?
Podle mého názoru to budou především řešení založená na známém modelu
třívrstvých aplikací, který rozděluje veškerý kód aplikace na uživatelské
rozhraní, obchodní logiku a na systém řízení báze dat. Pokud je řešení důsledně
rozděleno na tyto části, zjednodušuje se tím výrazně jeho administrace a umožní
se také jeho použití v různých prostředích. Podle potřeby je potom možné např.
vyměňovat databázové servery. Výrazně se tak zjednoduší integrace s informačním
systémem uživatele, zvýší se transparentnost procesu řešení i flexibilita při
potřebách změn a úprav jednotlivých součástí řešení.
Využívá společnost Hewlett-Packard při spolupráci s dodavateli a odběrateli
technologie pro B2B? Jak jste spokojeni s jejich fungováním, jaké jsou vaše
zkušenosti s tímto stylem obchodování?
HP používá v různých teritoriích řadu B2B řešení, od čistě internetových,
založených na standardech XML nebo e-speak, až po EDI komunikaci. Důvodem pro
tuto rozmanitost je zejména ekonomická návratnost investic v různých
teritoriích a specifických aplikacích. Příkladem HP B2B nástrojů může být
buyhp.com pro střední a malé podniky v USA, nebo spincircuit.com pro OEM
dodavatelské řetězce včetně řešení technických problémů při vývoji OEM produktů
a systému informování zainteresovaných stran. V České republice intenzivně
používáme řadu B2B řešení v celém obchodním řetězci, někteří naši partneři
provozují také vlastní B2B řešení.
Využíváte i vy, osobně, Internet při nákupu různého zboží (B2C)? Co byste
poradil kupujícímu-začátečníkovi?
Ano, vzhledem k mému pracovnímu vytížení i já využívám Internet pro nákup zboží
zejména knížek a CD. Protože některé knihy jsou u nás těžko sehnatelné, je to i
jediná cesta, jak si je opatřit. Za slabší místo těchto nákupů stále ještě
považuji doručování, proto si většinou nechávám zboží posílat do firmy, čímž se
vyhnou komplikacím s poštou, pokud nemohu převzít osobně zásilku. Začátečníkům
bych poradil obezřetnost stejnou jako při nákupu v kamenných obchodech, tj.
nakupovat u ověřených internetových prodejců, jen tak lze totiž minimalizovat
nepříjemná překvapení.
Čemu bude věnována vaše přednáška na ComNetu? Má přednáška se bude věnovat
principům návrhu IT strategie jako integrální součásti obchodní strategie firmy
včetně případů a příkladů dokumentujících nástup nových technologií, kdy jsou
obě strategie takřka identické. Některé úspěšné business záměry jsou tak
životaschopné pouze a jen tehdy, je-li jejich odrazem správně zvolená
technologie. Samozřejmě platí i obráceně, že nové technologie umožňují hledání
a nalézání business strategií, které by dříve prostě nebyly možné. Budeme
diskutovat celou řadu jak úspěšných příkladů, tak i takových, kdy víra v
samospasitelnost IT technologií nepřinesla žádné výhody, ba právě naopak. Jako
každá nerozumná, nepromyšlená investice, i tato může svou nenávratností svého
vlastníka přivést do smrtelného objetí. Tomu lze důkladnou analýzou předejít.
Jaké jsou plány společnosti Hewlett--Packard do budoucna?
Letos bilancujeme desetileté působení HP, s. r. o., v České republice, které
jednoznačně považujeme za velmi úspěšné. Jen v minulém roce jsme opět potvrdili
svoji pozici největšího výrobce na našem trhu, získali jsme ocenění Systémový
integrátor roku a byli jsme jednou z prvních IT společností, která získala
"zelené" ISO 14001. HP je společností, která je připravena vstoupit do
digitálního věku. Vyvíjí, vyrábí a prodává jednoduchá koncová zařízení, v nichž
jsou zabudovány prostředky umožňující využívání Internetu, stejně tak nabízí
zařízení pro budování infrastruktury, která je takzvaně vždy v provozu always
on. A dokáže vytvářet a poskytovat elektronické služby usnadňující obchodní i
neobchodní komunikaci na Internetu.
V letošním roce se více zaměříme nejen na naše tradiční segmenty velké
korporace, domácnosti, ale i na trh středně velkých firem, kde vidíme velký
potenciál.
1 0720 / jaf









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.