Hudba pro Evropu

Trh bude v následujících letech významně růst Hudba distribuovaná digitální on-line formou získává srdce i evropsk


Trh bude v následujících letech významně růst
Hudba distribuovaná digitální on-line formou získává srdce i evropských
fanoušků. Dokonce vznikají petice, které mají donutit v USA zřejmě
nejpopulárnější službu tohoto typu iTunes otevřít brány v Evropě.
Trh v Evropě rozhýbalo především oznámení firmy Coca-Cola, že ve spolupráci s
firmou OD2 nabídne hudbu evropským zájemcům. Služba bude zprovozněna během
nejbližších týdnů ve Velké Británii a spolupracovat by s Coca-Colou na její
distribuci měly především firmy Microsoft (MS Network), Tiscali a Virgin
Entertainment. Společnost OD2, která je především distribuční firmou, hodlá
zájemcům nabídnout více než 250 tisíc skladeb od 8 500 umělců a licenci od
příslušných hudebních domů má potvrzenu na tři roky. Za každou skladbu bude
požadovat necelou jednu libru (asi 50 korun). S Coca-Colou se bude o tyto
příjmy dělit, obě firmy však odmítly sdělit, v jakém poměru. Zájemce o stažení
požadovaného klipu prý musí splňovat jen dvě podmínky musí být starší než 18
let a musí vlastnit platební kartu.

iTunes do Evropy?
Tyto činnosti nenechaly chladnými evropské příznivce podobné služby iTunes,
kterou již několik měsíců provozuje v USA firma Apple Computer. Ta služby
stahování skladeb nabízí jen pro americké zájemce a podle svých slov během
loňského roku "prodala" asi 25 milionů písní. V Evropě se zatím neangažuje.
Proto ve Švédsku vznikla petice, která firmu Apple vyzývá k tomu, aby své
služby evropským zájemcům nabídla. "My, níže podepsaní, jsme přesvědčeni, že
otevření evropské pobočky iTunes Music Store by znamenalo velký úspěch v
prodeji hudby i přehrávačů iPod,", je doslova uvedeno v petici. Pod ní bylo
koncem prosince loňského roku připojeno nejméně 415 podpisů.
Služba iTunes však zůstane pro Evropu uzavřena přinejmenším do té doby, než se
vyřeší licenční podmínky. A to zřejmě potrvá několik měsíců.

Trh je slibný
Obchodování s hudbou přes internet je podle agentury Jupiter Research v
následujících letech velmi perspektivní. Zatímco celosvětový obrat v loňském
roce dosáhl hodnoty přibližně 80 milionů dolarů, v roce 2008 by to mělo být už
dokonce 3,3 miliardy dolarů. Přitom firma Jupiter očekává, že v té době bude
prostřednictvím on-line služeb v USA realizována více než čtvrtina celého
obratu spojeného s hudebním průmyslem.
Digitální hudbu nabízí nebo v nejbližší době hodlá nabídnout řada společností.
Kromě zmiňovaných firem Apple a Coca-Cola jsou to například RealNetworks,
Napster, MusicMatch, Hewlett-Packard, Philips, Dell či dokonce i Austria
Telekom.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.