I dnes lze začít z nuly a vybudovat giganta

Je vůbec v době konsolidace a dospívání trhu s informačními technologiemi možné začít úplně od začátku? Lze bě...


Je vůbec v době konsolidace a dospívání trhu s informačními technologiemi možné
začít úplně od začátku? Lze během desítek let vytvořit společnosti o podobné
velikosti, jakou je nyní Hewlett-Packard? Zeptali jsme se generálního ředitele
české pobočky Hewlett-Packard Pavla Kaláška a Michaela Rostocka ze společnosti
Venture Investors, která se zabývá investicemi do mladých nadějných firem.

Myslíte, že je dnes ještě stále možné v oblasti IT vybudovat "z garáže"
společnost s obratem desítek miliard dolarů tak, jak to udělali William Hewlett
a David Packard v roce 1939?
Ano, je to možné v každé éře. Nezáleží na době, ale na podnikavosti lidského
ducha a výjimečnosti myšlenky.

Myslíte, že je dnes ještě stále možné v oblasti IT vybudovat "z garáže"
společnost s obratem desítek miliard dolarů tak, jak to udělali William Hewlett
a David Packard v roce 1939?
Bezesporu to možné je a stále znovu a znovu se tak děje. Právě teď se svět i ČR
nachází v době, kdy vznikají nové společnosti, některé z nich do 30 let dobudou
svět. EBay, Amazon, WR Hambrecht, Yahoo, Google, Mobil Server, AllTheWeb.com a
další a další jsou toho jasným důkazem. Na to, aby firma uspěla, není potřeba
spousta peněz, luxusní kanceláře a rozpočet na PR a marketing. Uspějí ti, co
jsou schopni definovat příležitost na trhu, postavit tým, jenž začne tuto
příležitost realizovat, a které baví pracovat. Je to o schopnosti motivovat
lidi, komunikovat se zákazníky a dodávat produkt či službu, po které je nebo
bude poptávka.
To dělají podnikatelé, lidé, kteří dávají lidem práci a platí daně. Pokud by
nebyli podnikatelé, všichni bychom pracovali pro stát nebo státní podniky.
Zajímavé je to, že zhruba 7 až 10 procent populace v každé normální zemi má
"podnikatelské sklony" a zhruba 1-2 procenta uspějí. Takže pokud se sami řadíte
do této kategorie, dveře jsou otevřené! Rozdíl mezi úspěchem a pádem je
schopnost naučit se žít s rizikem a mít ho rád. Ve střední Evropě obecně vidím
příležitosti v následujících segmentech: IT služby, vývoj a prodej softwaru,
mobilní aplikace, IT bezpečnost, konvergence střední a západní Evropy a mnoho,
mnoho dalšího.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.