IBM a Macromedia spolu

Zřejmě nejzajímavější událostí Softwarového sympozia IBM ve Vídni, které se konalo minulý týden, je oznámení st...


Zřejmě nejzajímavější událostí Softwarového sympozia IBM ve Vídni, které se
konalo minulý týden, je oznámení strategické spolupráce Velké modré se
společností Macromedia. Druhou velkou novinkou se stalo samotné pořádání
takového sympozia poprvé v historii IBM se totiž konalo společně pro všechny
firmou dodávané middlewarové platformy.
DB2 a IMS technická konference, WebSphere, Lotusphere Europe a Planet Tivoli
byly až do loňského roku samostatné události, na které se sjížděli lidé
rozdělení podle sféry svých technických zájmů. Nyní již však byli všichni
"integrováni" do jediné akce. Celkem se jí účastnilo 2 700 posluchačů z řad
zákazníků a obchodních i technických partnerů. Konference ukázala v každé ze
čtyř kategorií nové vlastnosti a trendy budoucího vývoje softwaru.

IBM v Linuxu obrem
Zřejmě není překvapením, že IBM se od doby, kdy se rozhodla pro investici jedné
miliardy dolarů do linuxových řešení, stala největším dodavatelem linuxových
aplikací na světě. Podle Cynthie Erdmanové, ředitelky pro strategii, business
development & operations v IBM, je nejvíce vývojářských webů zaměřeno právě na
linuxovou komunitu. IBM sama, díky své velké náklonnosti k Linuxu, dnes má dva
miliony registrovaných vývojářů, přičemž více než 630 tisíc je jich v Evropě.

Softwarové trendy
S trendem lepšího řízení již stávajících dat uvnitř firmy souvisí i ohlášení
osmé verze IBM Content Manageru, který bude plně dostupný letos v září. Jedná
se o produkt, jehož cílem je řízení obsahu informačních zdrojů podniku ať už
dat z běžných ekonomických a logistických systémů nebo systémů pro práci s
dokumenty. Částečně se jedná o portálové řešení, ovšem s důkladněji
propracovaným technologickým pozadím. Jak říká Siva S. Darivemula, marketingový
manažer pro WebSphere, zákazníci chtějí získávat více informací ze svých
stávajících dat a navíc mnohem rychleji, než byli zvyklí doposud.
Pro internetový middleware WebSphere byly ohlášeny nové vývojové nástroje, mezi
nimiž hraje důležitou roli produkt firmy Macromedia, s níž byla navázána již
zmíněná strategická spolupráce. Bez produktů třetích stran se totiž dnes těžko
obejde jakákoli velká softwarová společnost. Z technologií firmy Macromedia IBM
využije především produkt ColdFusion, což je serverové skriptovací prostředí
pro vývoj multimediálních internetových aplikací, které je založeno na J2EE
architektuře. Ze spolupráce vyplývá společný vývoj produktů ColdFusion MX for
WebSphere, společný marketing obou firem a prodej.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.