IBM bere e-business vážně

Poughkeepsie je anglická transkripce slova, které údajně pochází z jazyka Mohykánů, a jmenuje se tak oblíbené letovi...


Poughkeepsie je anglická transkripce slova, které údajně pochází z jazyka
Mohykánů, a jmenuje se tak oblíbené letovisko Newyorčanů vzdálené zhruba
šedesát kilometrů od největšího amerického města. Nenajdeme tu však zdaleka jen
přehradu a golfová hřiště, Poughkeepsie je také místem, kde probíhá vývoj a
výroba nejvýkonnějších počítačových systémů společnosti IBM.
Továrna, která je největším zaměstnavatelem v oblasti, byla založena v roce
1941 pro účely válečné výroby a její první produkcí byla munice. Pak přišly na
řadu elektrické psací stroje a po nich kalkulačky. V polovině padesátých let tu
byl pak v této továrně vyroben první komerční computer společnosti IBM počítač
701, známý také jako Defense Calculator.
V roce 1964 zahajuje IBM v Poughkeepsie výrobu produktů System/360 tato zcela
nová rodina produktů byla jedním z nejvýznamnějších mezníků v historii firmy.
Další následuje v roce 1990, kdy IBM uvádí na trh System/390 s řadou procesorů
IBM Enterprise System/9000, které byly vyvinuty rovněž v Poughkeepsie.
Dnes se v továrně vyrábějí nejvýkonnější počítačové systémy pro potřeby velkých
organizací a probíhá zde také vývoj, testování a výroba procesorů.
Poughkeepsie zkrátka po celou dobu své existence bylo synonymem toho
nejmodernějšího a nejperspektivnějšího. Není proto divu, že právě zde sídlí
letos v květnu založené IBM Design Center for e-transaction processing. Účelem
této jednotky je navrhovat IT infrastrukturu pro potřeby rozvinutého
elektronického byznysu.
E-transaction processing
Stále více firem si začíná uvědomovat, že obyčejná statická webová stránka je
dávno překonaná záležitost a budoucnost leží v oblasti moderních, integrovaných
systémů, připravených pro potřeby e-businessu.
Elektronický byznys ovšem klade na firmy daleko větší nároky pokud jde o
zajištění bezpečnosti dat, o výkon serverů, o řízení podnikových procesů.
K tomu, aby společnost dokázala bez úhony překonat přechod k e-byznysu slouží
tzv. e-transaction processing, což je kombinace hardwarových a softwarových
nástrojů s celým komplexem služeb, jež umožní firmě vybudovat systém schopný
zvládnout rizika a složitosti elektronických obchodních transakcí.
A právě proto se společnost IBM rozhodla vybudovat Design Center for
e-transaction processing, které nabídne firmám produkty, znalosti i odborníky,
s jejichž pomocí dokáží vybudovat optimální a maximálně spolehlivé prostředí
pro špičkové provozování elektronického byznysu.
Nově zřízené centrum není určeno pro vytváření "standardních" řešení, jakési
konfekce pro všechny. Zákazníky centra budou takové společnosti, jejichž
požadavky na e-business řešení vyžadují osobitý, invenční přístup. Centrum bude
poskytovat přímé spojení s vývojovými pracovníky IBM (odborníky na servery,
software, sítě i služby), se kterými může klient konzultovat své požadavky.
Hlavní záměry Design
Centra IBM
IBM si uvědomuje, že pro klienta je v první řadě důležité vybudování end-to-end
řešení pro e-transaction processing. Řešení může pochopitelně obsahovat
nejrůznější typy serverů, softwarů a dalších IT produktů. Odborníci z Design
Centra jsou proto nejen dokonale obeznámeni se špičkovými technologiemi, ale i
s tím, jak "přimět" tyto heterogenní technologie ke spolupráci.
Centrum se zákazníkem konzultuje jeho požadavky, případně je doplní, navrhne
možná řešení a poté vypracuje předběžný návrh jak taktického, tak strategického
řešení.
Design Centrum umožňuje vytvořit optimálně složený tým, který bude pracovat na
jednotlivých součástech navrženého projektu. V závěru pak z těchto komponent
vznikne ucelené end-to-end řešení.
Kdo se může stát zákazníkem
Jak již bylo řečeno, Design Center není určeno pro "řadové" zákazníky. Je to
špičková služba pro špičkové klienty. Zákazníky centra budou tedy společnosti,
které:
Mají obchodní plán vyžadující sofistikované e-business řešení.
Tento obchodní plán chtějí podpořit investicemi do IT technologií.
Potřebují pomoc při výběru nejvhodnějších technologií.
Patří mezi špičkové uživatele IT.
Ve svém oboru jsou první či jediní, kteří přicházejí s požadavkem vytvoření
řešení pro e-business.
Budou profitovat z vrcholné úrovně návrhu řešení a technologie.
Vyspělý e-business představuje pro firmy obrovskou šanci a obrovskou
konkurenční výhodu. Je však současně nesmírně závislý na kvalitě e-transaction
processingu. Ta zase úzce souvisí se schopností firmy budovat a integrovat
sofistikované aplikace pro elektronický byznys a provozovat je ve škálovatelné
a dostupné infrastruktuře.
E-transaction processing není žádný produkt, je to průběžně se vyvíjející
koncepce, která se snaží vytyčit optimální cestu ke konkurenceschopnosti na
poli e-businessu, cestu od jednoduchého, základního elektronického obchodování
k jeho nejvyspělejším formám.
Stručně řečeno: je to "chytřejší" způsob, jak "dělat byznys".
9 2162 / jafn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.