IBM sází na výzkum

E-business, pervasive computing a deep computing tato trojice pojmů tvoří jádro vize, na jejímž základě hodlá IBM v n...


E-business, pervasive computing a deep computing tato trojice pojmů tvoří jádro
vize, na jejímž základě hodlá IBM v nejbližší budoucnosti formovat svět
informačních technologií. Aby byl tento obraz úplný, je k němu ještě potřeba
přidat důslednou reakci na přání a potřeby zákazníků, podloženou masivním
vědeckým výzkumem.
Klíčový význam má dnes pro IBM myšlenka tzv. pervasive computingu. Podle Marka
Bregmana, generálního manažera IBM pro toto odvětví, proniknou zanedlouho
počítače v různých podobách prakticky do každé lidské činnosti, ať už se bude
jednat o inteligentní automobily, ledničky, které budou umět automaticky
doobjednat zkonzumované potraviny, nebo o chytré karty, které nahradí dnešní
klíče a průkazky. IBM chce být technologickým partnerem pro výrobce těchto
zařízení a jako taková se chce podílet na vytváření potřebné infrastruktury.
Protipól této "spotřební technologie" tvoří ve strategii IBM tzv. deep
computing, pojem odvozený ze šachového zápasu Garryho Kasparova s počítačem
Deep Blue. V tomto případě se jedná o kombinaci silného výpočetního výkonu a
chytrých algoritmů, zaměřenou na řešení složitých specifických problémů,
především z oblasti simulace, optimalizace a dataminingu.
8 2873 / Maf









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.