Indický outsourcing: Upřednostňujte přidanou hodnotu

Základní vlastností indického BPO průmyslu (Business Process Outsourcing), která přitahuje zájem zahraničních spole


Základní vlastností indického BPO průmyslu (Business Process Outsourcing),
která přitahuje zájem zahraničních společností, jsou nízké náklady. Myslím, že
reálné přínosy outsourcingu realizovaného na základě nákladové arbitráže
přetrvají ještě dlouhý čas.

Proč? Protože současný rozdíl v platové úrovni různých zemí je značný a práce
se i nadále bude přemisťovat do zemí, které nabízejí nejlepší poměr cena/výkon.
Vidím, že poptávka po outsourcingu soustavně roste, protože lidé vidí pozitiva
přenosu svých back office procesů do Indie. Ale indický outsourcing doposud
nedozrál a stále v jeho případě nelze hovořit o kvalitativně vyrovnaném odvětví.

Reálnou podobu indického outsourcingu dosud okusila relativně malá skupina
společností, jež svůj byznys přenesly do Indie. Existuje ovšem mnoho firem,
které o offshoringu (přemístění procesů a služeb do levnějších zemí) do stejné
lokality doposud nepřemýšlely, ani jej nijak blíže nezkoumaly.
Problémem outsourcingu v Indii je skutečnost, že trh stále ovládá strana
poptávky. I proto se nalézáme ve směšné pozici mladého průmyslového odvětví,
které primárně konkuruje především výší nákladů. To, co indičtí dodavatelé v
tuto chvíli dělají, by se dalo popsat slovy "levné převzetí nepořádku od
zákazníka a pokračování v něm".
Současný stav mohou dodavatelé změnit, když svým zákazníkům předvedou, že jsou
schopni poskytnout takovou přidanou hodnotu, která svým významem přebije výhodu
nízké ceny. To jim pomůže získat za služby vyšší cenu. Indičtí dodavatelé
musejí budovat odbornost v příslušných oborech, buď horizontálních, nebo
vertikálních. Potřebují tedy dosáhnout stavu, kdy mohou se svými zákazníky vést
oboustranně vyrovnanou diskusi nad strategií a taktikou. Ale tento stav je
stále v nedohlednu. Zabere mnoho času, než si odbornost tohoto typu vybudujeme.
Odvětví by rovněž potřebovalo významně nižší míru fluktuace, než jakou tento
průmysl v současnosti má. Nemůžete dodávat zákazníkům kvalitní služby, když
strávíte čtyři měsíce přípravou člověka, který vám poté odejde.

U významných projektů s vyžadovanou vysokou přidanou hodnotou zabere příprava
zaměstnance i více než rok. Teprve poté začne podávat výkony na optimální
úrovni.
Klienti outsourcingu rovněž musejí vědět, že pokud jim nákladová arbitráž
uspoří 25 až 30 % na práci v low-end oblasti, potom vysoce kritické high-end
procesy jim uspoří 35 až 40 %. Nikdy nedosáhnou plného efektu nabízeného
fenoménem BPO a intelektuální kapacitou Indie, pokud nebudou outsourcovat i
procesy významnějších úrovní.
Nebudu obviňovat klienty z přehnané opatrnosti. Mohou nejprve offshorovat
low-endové procesy a otestovat indické BPO předtím, než do něj přenesou
důležitější procesy.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.