Inovovaná strategie Dellu

Cíl Dellu mít v roce 2009 80miliardový obrat v dolarech je některými analytiky zpochybňován, a to zejména kvůli před...


Cíl Dellu mít v roce 2009 80miliardový obrat v dolarech je některými analytiky
zpochybňován, a to zejména kvůli předpokládanému nižšímu zájmu o PC, než se
dosud očekávalo.
Dell podle slov svých představitelů však hodlá zvyšovat svůj podíl ve vysoce
profitabilních sektorech, jako jsou tiskárny, služby, podnikové servery či
mobilní produkty (notebooky nebo PDA). Tím se chce Dell bránit očekávanému
zpomalení nárůstu příjmů z oblasti PC, které předpovídají společnosti IDC i
Gartner. Zatímco v minulých dvou letech byl prodej PC dvouciferný, pro letošní
rok například IDC předpokládá navýšení dodávek PC o méně než 10 %.
Podíl PC v obratu Dellu bude zřejmě soustavně klesat, což souvisí s větší
angažovaností Dellu v jiných oblastech, kromě výše zmíněných i například v
úložných zařízeních nebo síťových prvcích. Dell by mohl více profitovat i z
poskytování služeb, které jsou spojeny s instalací a podporou jeho hardwaru. I
když může nabídka služeb znamenat pro rozpočet velké pozitivum, Dell hodlá být
v tomto směru opatrný a soustředit se zejména na své dosavadní zákazníky.
Uvedené plánované kroky však neznamenají, že Dell bude více opomíjet sekci PC,
v níž je v současnosti světovou jedničkou. Na poli PC prý v současnosti
probíhají velké změny (prodej PC divize IBM, změna vedení u HP) a v případě
nejistoty se podle Dellu zákazníci obracejí na stabilní prodejce. Mnoho práce
je údajně nutné udělat i mimo region USA, zejména v Evropě, kde si výsadní
postavení zatím udržuje firma Hewlett-Packard.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.