Intel Inside netáhne?

Logo "Intel Inside", které se před několika lety objevilo na počítačích s procesory firmy Intel, nehraje pro zákazník...


Logo "Intel Inside", které se před několika lety objevilo na počítačích s
procesory firmy Intel, nehraje pro zákazníky z řad amerických podniků žádnou
velkou roli - podle výzkumu společnosti ZD Market Intelligence totiž značně
stoupá počet zákazníků, kteří jsou rozhodnuti koupit počítače s procesory
výrobců AMD a Cyrix.
Průzkum byl proveden mezi 2 624 americkými společnostmi. Z nich se plných 34 %
chystá koupit počítače, které mají jiný procesor než od firmy Intel. Intel
přitom doposud ovládal asi 90% podíl na trhu lhostejno, zda se jednalo o
"podnikové" či "domácí" počítače. Pro ostatní výrobce procesorů by to znamenalo
značné zvýšení podílu na trhu (např. pro AMD či Cyrix), resp. raketový nástup
(IDT).
Obdobný posun je ve Spojených státech patrný zejména ve velmi levných
počítačích (rozumí se počítače s cenou pod 1 000 dolarů za kompletní systém vč.
monitoru), kde AMD spolu s Cyrixem drží asi 60 % trhu. V "kusovém" prodeji mají
obě firmy dohromady asi 38 % trhu s počítači s procesory třídy "X86".
Podle některých odborníků ale mohou nastat problémy, pokud v počítači nemáte
právě procesory Intel. Tvrdí to např. Jim Crowe, který zodpovídá za celý
informační systém ve společnosti Constitution Reinsurance z New Yorku. Tyto
potíže se dají odstranit např. jinými ovladači, ale to již přináší určitou
časovou ztrátu.(or)
8 1912 / or









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.