Inteligentní přístroje spíše do kuchyně

Z výsledků průzkumu společnosti Mori vyplývá, že Evropané dávají přednost technickému pokroku spíše v kuchyni ne...


Z výsledků průzkumu společnosti Mori vyplývá, že Evropané dávají přednost
technickému pokroku spíše v kuchyni než v kanceláři. Tento průzkum, provedený
na zakázku společnosti Motorola, ukázal, že spotřebitelé si vybírají spíše
inteligentní kuchyňské spotřebiče než vybavení usnadňující jejich profesionální
činnost v kanceláři.
Z výrobků, které si oslovení spotřebitelé nejčastěji zvolili, patřily první tři
do kuchyňské výbavy. Mezi ně patří inteligentní trouba se schopností
automaticky měnit postup vaření v závislosti na svém obsahu, pračka s jediným
tlačítkem, která sama rozpozná parametry vašeho prádla (stupeň ušpinění,
materiál) nebo kuchyňský detektor kouře, který v případě požáru zavolá na váš
mobilní či jiný telefon.
Na spodních stupíncích žebříčku se naopak umístil osobní počítač umožňující
přístup do kanceláře z domova, pracovní telefonní systém, který vás zastihne
kdekoli nebo vylepšená paměť faxového přístroje. Paradoxem je, že nejvýraznější
posun zájmu z kancelářské k domácí technice byl u lidí pracujících v kanceláři.
Respondenti ze tří zkoumaných evropských zemí (Velká Británie, Německo a
Itálie) také zřetelně upřednostňovali spotřebiče navržené s ohledem na životní
prostředí.
Z šetření také vyplývá, že kdyby technický pokrok v budoucnu umožnil jen jediné
zlepšení, většina spotřebitelů by dala přednost omezení škodlivých vlivů před
úsporou prostředků či zvýšením bezpečnosti. Zájem společnosti Motorola na tomto
průzkumu je zřejmý v současnosti totiž patří mezi lídry na trhu mikrořadičů
určených pro domácí spotřebiče a její nová řešení DigitalDNA pomáhají výrobcům
i spotřebitelům omezovat spotřebu energie v domácnosti.(ram)
0 2078 / ramn
Inteligentní výrobky, o které jeví spotřebitelé největší zájem
Inteligentní detektor kouře49 %
Inteligentní trouba48 %
Pračka s jediným tlačítkem48 %
Robot-vysavač32 %
Automaticky spouštěná myčka31 %
Počítač umožňující přístup z domova do kanceláře21 %
Faxový přístroj s větší pamětí14 %
Telefonní systém umožňující zastižení kdekoli12 %
Zdroj: Mori, duben 2000 (názory 3 000 respondentů)









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.