Internet Explorer drží dominantní postavení mezi push aplikacemi

Push technologie se na internetové scéně objevily roku 1996 a vztah k nim hned od počátku rozdělil uživatele na dva tá...


Push technologie se na internetové scéně objevily roku 1996 a vztah k nim hned
od počátku rozdělil uživatele na dva tábory. Jedni oceňovali ušetřený čas, těm
druhým vadilo, že se díky nim zvolna mění v pasivní konzumenty informací, jimiž
je někdo bez přestání bombarduje.
Jednotlivé varianty push technologií v podání různých výrobců kolísaly mezi
zcela samostatnou aplikací a integrací s WWW prohlížečem. Služby byly hrazené z
reklamy, třebaže se mnohdy hovořilo i o vzniku speciálních placených kanálů,
jejichž obsahem měly být především aktuální informace ekonomického charakteru.
Řada firem, podnikajících na tomto poli, se odvážila na burzu (nedávno
např. BackWeb), o koupi jiných (PointCast) projevili zájem finanční magnáti.
Posléze však začalo nadšení pomalu vyprchávat.
Když Netscape postavil na technologiích firmy Marimba svůj Netcaster, očekávalo
se, jakou variantu zvolí v posledním Internet Exploreru Microsoft. Ten přitom
podle všeho získal na tomto poli jasnou převahu.
Americký PC World provedl mezi uživateli Internetu průzkum, při němž zjišťoval,
jaký typ aplikace respondentni používají: podle výsledků průzkumu používá 41 %
respondentů Active Channels od Microsoftu, 29 % PointCast a pouze 15 % Netscape
Netcaster. Překvapením byl fakt, že 73 % dotázaných uvedlo, že odebírají
především kanály týkající se jejich osobních zájmů, pouze 27 % hovoří o tom, že
je pro ně důležitější využití takto získaných informací v pracovním procesu. Do
výsledků přitom nebyly zahrnuti respondenti, kteří nepoužívají žádnou z push
technologií.
Nejpopulárnější stránky pro odběr jsou CNN, Disney Online, MSNBC, USA Today,
ABC News, ESPN a stránky zabývající se předpovídáním počasí.
8 0225 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.