Internet na křídlech

Německá Lufthansa byla jednou z prvních leteckých společností, které se objevily již v roce 1996 na Internetu. Od té ...


Německá Lufthansa byla jednou z prvních leteckých společností, které se
objevily již v roce 1996 na Internetu. Od té doby disponuje mimo své centrální
stránky s lokálními internetovými stránkami v 35 zemích světa, z nichž je 16
evropských. Od 14. června přibyla další v České republice. Na tiskové
konferenci ji představili zástupci Lufthansy v internetové kavárně ve Štěpánské
ulici.
Česká internetová stránka Lufthansy vychází svým obsahem i designem z centrální
stránky. Za zmínku stojí i skutečnost, že za svou centrální stránku získala
Lufthansa cenu Mezinárodní federace informačních technologií a turistiky IFITT
"Enter 98 Web Award".
Proč tolik povyku kvůli jedné webové stránce, když každý den spatří světlo
světa desítky dalších? Snad jen proto, že Lufthansa nenabízí na svých stránkách
jen své lety, ale přidává letové řády dalších 700 leteckých společností. Čili
není problém objevit i nejexotičtější destinaci a současně si na ní
"bezpapírově" rezervovat prostřednictvím mezinárodního rezervačního systému
Lufthansy letenku, včetně platby "dohodnutým" způsobem.
Dohodnutý způsob je českou raritou. V zahraničí používá Lufthansa pro on-line
platby téměř výhradně kreditních karet. U nás je mohou platit cestující i
hotovostí před odletem, nebo jiným způsobem podle dohody. Stránky jsou v českém
a anglickém jazyce, jednotlivé mutace jsou napsány současně pod sebou. S
češtinou to není tak jednoduché. Poznají to ti, kteří mají na svém počítači
nainstalovány starší verze Netscape Navigator 3.0 nebo Microsoft Explorer 3.0.
Stránky nejsou totiž kódovány v u nás nejpoužívanější kódové stránce Windows
1250, ale v Unicode (UTF8), jejíž zobrazování podporují až novější verze obou
prohlížečů.
Vraťme se však k obsahu stránky. U destinace lze získat i informace o hotelovém
ubytování, půjčování automobilů a další podrobnosti, například o pražském
letišti, podmínkách odbavení a dopravy na letiště a zpět.
Stránky obsahují též podmínky pro bonusový program Lufthansy Miles & More a je
zde i příslušný formulář pro registraci prostřednictvím centrální stránky.
Bonusové míle lze získávat i s partnery Star Alliance. Za on-line rezervace
nabízí Lufthansa míle navíc. Pro úvod jsou vybrané lety nabízeny za snížené
ceny, například letenka do San Francisca přijde při objednání on-line na 20 450
Kč, do Kuala Lumpur na 18 490 Kč. V roce 1997 prodala Lufthansa on-line letenky
za 10 mil. DM a pro rok 1998 se tento prodej odhaduje na 40 mil. DM.(Hr)
8 1665 / dar









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.