Internet postupně proniká i do menších měst

Nejčastěji nakupují čeští zákazníci přes Internet knihy, CD nosiče a hardware. Nákup on-line uskutečnily dvě pět...


Nejčastěji nakupují čeští zákazníci přes Internet knihy, CD nosiče a hardware.
Nákup on-line uskutečnily dvě pětiny českých uživatelů Internetu a služeb
elektronického bankovnictví využívá jedna šestina těch, kteří používají
Internet. Tyto údaje přinesl průzkum společnosti Taylor Nelson Sofres, divize
Interactive (TSNI), který je realizován od roku 1997 pravidelně čtyřikrát ročně.
Z vybraného vzorku respondentů považuje více než 75 % Internet za významný
marketingový nástroj, přičemž mezi podnikateli tento názor zastává 90 %
oslovených.
Typický uživatel Internetu je mladý, vysokoškolsky vzdělaný muž z velkého města
s nadprůměrnými příjmy. Je však potěšitelné, že se pomalu, ale přece využívání
Internetu rozšiřuje i mimo největší města, a konkrétně mezi těmi, kdo využívají
možností elektronického obchodování, je poměrně významné procento obyvatel
menších měst, pro které tento způsob představuje velkou časovou úsporu. Důvod,
který většina respondentů uvádí jako největší bariéru mezi nimi a využíváním
e-commerce, je nedůvěra v bezpečnost těchto transakcí.
TSNI představila i výsledky druhé vlny dlouhodobého výzkumného projektu, který
mapuje situaci na poli našeho Internetu. Pokud jde o znalost jednotlivých
internetových portálů na prvním místě je Seznam, následují Centrum a Atlas.
Portály nejčastěji slouží ke sledování zpravodajství. Nejznámějšími
free-mailovými službami jsou Post.cz, těsně následuje Seznam.cz. Třetí místo
patří Email.cz. Pokud jde o připojení k Internetu, více než polovina uživatelů
má přístup k Internetu z domova a připojení zdarma je preferováno výrazně více
než placené připojení s vyšší kvalitou a službami navíc.
Česká republika v současnosti patří mezi země se střední penetrací Internetu.
Státy s vysokou penetrací, tedy více než 40 % dospělé populace, jsou např. USA,
Austrálie, Hongkong, Nizozemí, Dánsko či Norsko. Střední úroveň (20-40 %) kromě
ČR představují Velká Británie, Německo, Francie, Japonsko, Korea, Malajsie,
Belgie. Nízká úroveň (pod 20 %) je pak v Itálii, ve Španělsku, Indii, Indonésii
či na Slovensku a v Polsku.
(jaf)
0 2239 / jafn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.