Internetová telefonie bude především vnitrofiremní záležitostí

Přenosu hlasu prostřednictvím protokolu IP se přičítá velmi příznivá budoucnost. Jestliže jsou poskytovatelé Inter...


Přenosu hlasu prostřednictvím protokolu IP se přičítá velmi příznivá
budoucnost. Jestliže jsou poskytovatelé Internetu s jistou nadsázkou považováni
téměř za rukojmí telekomunikačních společností, je právě zmíněná aplikace
jakousi odvetou, která může poškodit tradiční telekomy. Některé z nich si to
uvědomují a například německý Telekom letos spustí vlastní,
velmi ambiciózně pojatý projekt internetové telefonie. Ta by tak postupně měla
ztratit pověst aplikace, využívané především za oceánem.
Zatímco dnes ani největší americké společnosti (tj. firmy z žebříčku Fortune
1000) nerealizují přes Internet rozhodně více než 1 % svých telefonních hovorů,
podle údajů společnosti Killen & Associates by toto číslo mělo v roce 2002
tvořit již 18 % a roku 2005 až 33 %. Nejprogresivnější v přijímání této
technologie jsou dnes údajně pojišťovny.
Protože kvalita přenosu hlasu přes Internet nebude ještě v příštích letech
zřejmě srovnatelná s možnostmi "standardní" telefonní sítě, má být přes
Internet vyřizována především vnitropodniková komunikace (ve spojení s dalšími
aplikacemi, zejména sdílením dokumentů). Např. hovory se zákazníky budou
naproti tomu z téhož důvodu patřit do kategorie, kde bude ještě převládat
tradiční podoba telefonování. Postupně se však objeví software, který bude
schopen garantovat i v prostředí Internetu požadovanou kvalitu služeb.
Prognóza Killen & Associated je především poměrně příznivou zprávou pro firmy
dodávající příslušný hardware (tedy zejména Lucent, Cisco, Nortel a Ascend),
stejně jako pro poskytovatele těchto služeb.
8 2014 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.