Internetové portály: Ztrát je už příliš

Společnosti, které nabízejí své služby na Internetu, platí dnes za reklamu řádově více než klasické firmy. Takto ...


Společnosti, které nabízejí své služby na Internetu, platí dnes za reklamu
řádově více než klasické firmy. Takto vynaložené marketingové náklady se u
velkých serverů, jako je Amazon, pohybují v desítkách milionů dolarů za měsíc.
I přes velký a strmě rostoucí obrat pak internetové společnosti stále vykazují
ztráty. Není vůbec jasné, kdy (eventuálně zda vůbec) se vložené prostředky
vrátí. Investoři už pomalu chtějí vědět, zda se dále vyplatí vkládat peníze do
neziskových firem. Počáteční nadšení z on-line služeb již na burze zvolna
opadá. Kritizovány jsou zejména obrovské částky, které internetové společnosti
utrácejí za vlastní propagaci.
I velké servery mohou mít nepříjemné problémy známá internetová prodejna eToys
vykázala ve 3. čtvrtletí roku 1999 ztrátu 75,5 millionu dolarů, Amazon měl za
poslední čtvrtletí ztrátu dokonce 185 milionů dolarů. CNet utratil loni ve
druhém pololetí za reklamu 65 milionů dolarů, zatímco celkové příjmy
společnosti tvořily jen 66,7 milionů. Vzhledem k dalším nutným vynaloženým
prostředkům mimo Internet pak CNet vykázal ztrátu 52,9 milionu dolarů.
0 0569 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.