Jak se bránit technologickému pokroku

Začněme lákavou představou. Máte volno, procházíte po korzu a sledujete výkladní skříně. Najednou vás něco zaujm...


Začněme lákavou představou. Máte volno, procházíte po korzu a sledujete
výkladní skříně. Najednou vás něco zaujme - je jedno co, a vy vejdete. Zboží
láká, pokušení je velké, vaše vůle odolat neodvratně slábne. Než podlehnete,
rozhodnete se ukonejšit svědomí alespoň racionálním přístupem. Vytáhnete tedy
svůj mobilní telefon s připojením na Internet a naskenujete čárový kód na
vybraném zboží pomocí kompaktní čtečky čárových kódů. Za pár okamžiků se na
displeji telefonu objeví cenové nabídky a doporučení: o dvě ulice dál mají
stejné zboží o 10 % levnější!!
Čáry a kouzla? Samozřejmě ne, je to jenom váš Pocket BargainFinder - kapesní
vyhledávač výhodných nabídek.
Jde o jeden z výrobků, pomocí kterých zkoumají výzkumní pracovníci
Technologického centra společnosti Andersen Consulting působení nejnovějších
technologií, které budou mít v horizontu zhruba 2-5 let významný vliv na
podnikání a obchod. Nezkoumají se samozřejmě jenom přínosy, zrovna tak důležité
jsou i hrozby. Právě v tomto případě jsou přínosy i hrozby téměř v rovnováze -
co je pro zákazníka přínosem, je hrozbou pro především pro malé obchodníky,
kteří nemohou cenami konkurovat třeba obchodním řetězcům. Nakonec, proč chodit
pro příklad daleko? Již dnes si chodí lidé okouknout výrobky do dražších
specializovaných obchodů, aby si vybrané zboží posléze koupili přes Internet za
výhodnější cenu. Tento způsob hlídání cen je prostě jenom pohodlnější, a s
pokračujícím zlidověním moderních komunikačních technologií, zejména mobilních
telefonů a palmtopů, přestává patřit do kategorie zlých snů a stává se realitou.
Jak mohou obchodníci čelit této hrozbě? V prvé řadě je třeba trend akceptovat a
posléze se mu přizpůsobit. On-line prodejci mohou zákazníky lákat pomocí
předváděcích center, kde bude možné zboží si "osahat". Ma-loobchodníci se
zbožím denní potřeby se musejí snažit snižovat náklady např. pomocí
samo-obslužného prodeje, nebo naopak nabídnout služby, které nejsou na Webu k
mání. Své dokáže i příjemné prostředí a dokonalá obsluha.
0 0197 / dar









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.