Jak vytvořit jízdní řád

První týden v listopadu se nesl v duchu GIS technologií. Jednou z akcí, která se věnovala právě GIS systémům a jejic...


První týden v listopadu se nesl v duchu GIS technologií. Jednou z akcí, která
se věnovala právě GIS systémům a jejich nasazení v dopravě, byla konference
"DPPGIS 99" (Dopravní plánování v prostředí GIS), kterou pořádala Universita
Pardubice.
Hlavním cílem DPPGIS bylo pomoci pedagogům, starostům obcí, pracovníkům odborů
dopravy na všech úrovních, výrobcům dopravního SW a HW a správcům dopravních
zařízení zhodnotit současné podmínky a bariéry v oblasti dopravy.
Z řady zajímavých referátů vycházejících přímo z praktického nasazení systémů
mě osobně zaujal příspěvek o informačních systémech zaměřených na tvorbu
základního plánu řízení dopravního provozu na železnici česky řečeno jde o
systém, podle kterého se vytvářejí jízdní řády.
Jedním ze základních kamenů pro tvorbu jízdního řádu je mapa železniční sítě
ČR, která obsahuje řadu informací o přepravních dobách, intervalech, dopravních
kolejích ve stanicích apod. Výstupem je tzv. grafikon s možností optimalizace
tras, hledání konfliktních situací a řešení případných komplikací.
Do popředí zájmu uživatelů se dostalo i ucelené softwarové řešení pro kompletní
životní cyklus komunikace od firmy VARS. Jednou částí je informační systém pro
pasportizaci a správu majetku, který vychází z implementace na Ředitelství
silnici a dálnic a je obecně použitelný pro města a další správce komunikací.
9 3144 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.