Jaké kupujeme mobily

Nokia vede, následuje Alcatel Průzkum společnosti IBRS iniciovaný Alcatelem prozradil, že 63 % obyvatel ČR má mobiln


Nokia vede, následuje Alcatel
Průzkum společnosti IBRS iniciovaný Alcatelem prozradil, že 63 % obyvatel ČR má
mobilní telefon, vyzná se ve značkách jejich výrobců a nakupuje především podle
ceny a technických vlastností.
Reprezentativní výzkum, svojí strukturou odpovídající české populaci, ukázal,
že lidé u nás používají především soukromé mobily (81 %), služební telefony si
drží svůj podíl zhruba v intervalu 11-13 %. Počet lidí, kteří mají vedle
firemního i svůj domácí mobil, mírně poklesl z 11 na 8 procent. Mezi
používanými značkami vede Nokia, jejíž náskok se však mezi lety 2000 a 2001
snížil ze 37 na 28 %. Následuje Alcatel, který se v obou sledovaných letech
držel na 21 procentech. Dá se říci, že tyto dvě značky drží polovinu trhu
mobilních telefonů v ČR. O zbývajících 50 % se dělí ještě dalších 9 značek.
Pokles podílu Nokie se dá vysvětlit hledáním "jiné cesty" u mladé generace,
která se chce odlišit od masy lidí, kteří tuto značku používají. Jak se zdá,
hlavními alternativami se stávají Alcatel a Siemens.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.