Jde především o tvorbu cen

Ví to 9 z 10 tvůrců oné záplavy letáků, kterou většina z nás dostává den co den do schránky. Koncový zákazník ...


Ví to 9 z 10 tvůrců oné záplavy letáků, kterou většina z nás dostává den co den
do schránky. Koncový zákazník toho chce hodně, ale především chce slevu! Mně
však dalo hodně práce, než jsem ji v českých webových obchodech dostal. Dokonce
i v březnu, měsíci zasvěceném Síti.
Poslední dobou jsem zaslechl několik diskusí na téma, zda nakupovat nebo
nenakupovat prostřednictvím Internetu. Nejde o obchod mezi firmami navzájem,
tam je snad odpověď zřejmá. Mluvím o nákupech běžného koncového zákazníka.
Výsledky zmíněných diskusí nebyly zdaleka jednoznačné.
Řada lidí by prý na Interne-tu nenakupovala, protože je to strašně nebezpečné
(svěřit Síti číslo své karty), složité (je prý nezbytné vlastnit generátor
kódů) nebo drahé (chce to účet u nijak laciných "internetových" bank).
Tyto argumenty ovšem působí stejně, jako kdyby se vysvětlovala nemožnost vzniku
vozu neexistencí spalovacího motoru. Ale on se dá vůz táhnout i koňmi a zboží
platit na dobírku nebo hotově při předání. Že je to nepohodlné? Souhlasím, ale
kdo čekal na spalovací motor, zůstal pár století pěkně doma na zadku. Nic
proti, ale takhle tu v úvodu avizovanou slevu na Internetu nedostanete.
A tady je podle mého názoru jádro pudla. Proč bych měl někam jet koňkou, když
je to tam úplně stejné, jako v mé vesnici? Dobře to myslím dokreslují 2
příklady z poslední doby. Chtěl jsem si koupit nový hudební nástroj za nějakých
25 tisíc. V jediném internetovém obchodě, kde jsem ho našel, stál o 300 Kč
méně. No, milí majitelé, to si ho raději koupím v kamenném obchodě. Třem
stovkám z 25 tisíc neříkám sleva!
Příklad druhý. Kdosi kdesi propagoval nějaký internetový obchod s potravinami.
Fajn, řekl jsem si, nakoupím pár desítek džusů, nebudu se s nimi muset tahat a
navíc třeba ještě ušetřím (tady bych se ale spokojil i s úsporou svého času,
džusy přece jen nakupuji s o poznání menším nadšením, než hudební nástroj).
Chyba lávky! Pomerančový džus, který mají 50 metrů od mého paneláku za 13,50,
jsem si tady mohl se slevou koupit za 19,50. To se nedivím, že si pan majitel
stěžoval, že mu obchody po Webu moc nejdou!
A pak přesvědčujte svoje okolí, že je Internet užitečná věc. Na hledání
informací o nových technologiích jistě, ale na litr pomerančového džusu za
19,50? Že by se tedy Internet skutečně hodil jen k prodeji CD a knih?!
Někteří obchodníci však naštěstí chápou, která bije. Když mi na jistých
stránkách nabídli pračku, kterou jsem chtěl, o 2 500 korun laciněji než v
nejlevnějším kamenném obchodě a to včetně odvozu až domů (v dohodnutou večerní
hodinu), bylo rozhodnuto. Platil jsem v hotovosti při předání.
Ne, nechci nějaké firmě dělat reklamu, není jediná a navíc ji snadno najdete na
nejznámějším českém portálu. Jen by mě zajímalo, jestli někdy většina majitelů
českých internetových obchodů pochopí, že mě jako zákazníka vůbec neuspokojuje,
že jim nákupem po Internetu snížím jejich náklady. Jistě chci pohodlí, chci
rychlost, chci spolehlivost, ale hlavně chci VÝRAZNOU SLEVU!
9 0905 / pen









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.