Jedničkou zůstal Acer

Češi chtějí být mobilní V loňském roce se v České republice prodalo více než 75 000 notebooků, když meziroční...


Češi chtějí být mobilní
V loňském roce se v České republice prodalo více než 75 000 notebooků, když
meziroční nárůst činil více než pětinu. Lídrem trhu byla s přehledem společnost
Acer.
Podle údajů analytiků Dataquestu se v ČR vloni prodalo 75 100 notebooků, tedy o
23 % více než o rok dříve, kdy se jednalo o 62 200 kusů.
Největší tržní podíl připadl firmě Acer, jejíž prodeje překročily 27 400
jednotek, což odpovídá 36 % trhu. Meziroční nárůst Aceru dosáhl 60 % ze 17 200
kusů. Na druhé pozici vloni skončila společnost Hewlett-Packard, která na našem
trhu prodala 18 900 notebooků. Přitom v roce 2001 výsledky samotného HP činily
7 400 kusů a u Compaqu 12 500. Při pohledu na jednotlivá čtvrtletí roku 2002
vedl podle prodejů v 1. a 3. čtvrtletí Hewlett-Packard a ve 2. a 4. Acer. Za
vedoucí dvojicí se 7 400 distribuovaných notebooků skončil Dell, následovala
IBM se 4 000 kusy, Toshiba se 3 800 a Asus se 3 600 notebooky.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.