Kam dál s Googlem?

Eric Schmidt, výkonný ředitel společnosti provozující vyhledávač Google, poskytl rozhovor našim kolegům z americkéh...


Eric Schmidt, výkonný ředitel společnosti provozující vyhledávač Google,
poskytl rozhovor našim kolegům z amerického PC Worldu. Hlavním tématem byla
otázka příjmového modelu společnosti.
Google je dnes jednou z mála internetových firem, které se daří. Společnost se
přitom nezhlíží v nových formách reklamy, nenabízí inzerentům žádná vyskakovací
okénka ani předplácené pozice ve vyhledávání. Schmidt uvedl, že přibližně
polovina příjmů Googlu pochází z textové
reklamy, zbytek pak z pronájmu vyhledávací technologie třetím stranám (dnes
takto funguje např. Yahoo, u nás příslušný engine dočasně využíval i RedBox od
společnosti Contactel).
Schmidt uvedl, že po prohledávači usenetových diskusních skupin společnost
připravuje i katalogový vyhledávač (přičemž katalog údajně vznikl jako výsledek
práce pouhých dvou lidí). Google se nicméně nechce měnit v druhé Yahoo nebo
mediální impérium typu America Online.
Co se týče chyb, které učinila konkurence, Schmidt zmínil především příliš
široký portálový záběr, výsledkem kterého byla neuspokojivá kvalita vlastního
prohledávání. Z hlediska použité technologie je kromě vlastních algoritmů
Google výjimečný údajně i tím, že se snaží využívat především paměti DRAM
namísto klasických harddisků. Toto řešení je samozřejmě rychlejší, podle
Schmidta však překvapivě i levnější. Google na rozdíl od konkurenčních projektů
nehodlá také uspěchat svůj vstup na burzu. Eric Schmidt, který nyní stojí v
čele Googlu, působil v minulosti jako CTO u společnosti Sun, později byl
výkonným ředitelem Novellu. Sám sebe v rozhovoru charakterizoval spíše jako
technologicky než byznysově orientovaného člověka.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.