Karty nejen do bankomatu

Asociace Visa spolu s partnerskými bankami vyhodnotila marketingovou kampaň, která probíhala ve 2. čtvrtletí letošního...


Asociace Visa spolu s partnerskými bankami vyhodnotila marketingovou kampaň,
která probíhala ve 2. čtvrtletí letošního roku a jejímž cílem bylo naučit české
uživatele využívat platební karty přímo k placení. Jak to dopadlo?
Podle Ivana Remšíka, ředitele společnosti Visa International v oblasti EMEA,
lidé pochopili výhody bezhotovostního placení. Ostatně čísla vypovídají vcelku
jasně: ve zmíněném období stoupl meziročně počet platebních karet Visa o 57 %,
počet výběrů hotovosti v bankomatech vzrostl o 38,8 %, počet transakcí
uskutečněných prostřednictvím karet Visa však stoupl o celých 138 %. Znamená
to, že počet transakcí na jednu kartu u obchodníků meziročně vzrostl o 51 %,
zatímco počet transakcí s hotovostí na jednu kartu poklesl o 12 %. Kde se ten
nárůst projevil, když většina z nás má většinou dosud potíže hledat
příležitosti k bezhotovostnímu placení? Zde pomohl specifický rys našeho
retailového trhu síla a obliba nákupních řetězců. Nákupy v Tescu (ostatně
nejúspěšnějším ze zúčastněných subjektů), Hypernově, Baumaxu či v nábytkářských
prodejnách IKEA lákají mnoho klientů nejen z velkých měst, u kterých jsou
obvykle situovány. Asociace Visa a banky potom vsadily na jednoduchou strategii
naučit lidi používat karty k placení v supermarketech a spolehnout se na to, že
potom budou stejné pohodlí vyžadovat i u menších obchodníků, kam přímý
marketing obvykle nedosáhne. Podobné výsledky jako v obchodech byly zaznamenány
i v sítích benzinových čerpadel Agip, Benzina a Aral, které se také kampaně
zúčastnily. Sledovány byly výhradně domácí transakce.
0 2902 / dar









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.