Každému to, co chce

Tržním segmentem, který se stále více dostává do středu pozornosti výrobců, je kategorie středních firem. Tyto spo...


Tržním segmentem, který se stále více dostává do středu pozornosti výrobců, je
kategorie středních firem. Tyto společnosti o velikosti zhruba od 300 do 3 500
zaměstnanců dnes představují nejdynamičtější a nejperspektivnější část trhu. Ve
společnosti Dell je za tento segment zákazníků odpovědný obchodní ředitel pro
PAD František Schneider.
Co znamená to PAD v názvu vaší funkce?
Preferred Acount Division. Česky řečeno jde o segment preferovaných zákazníků,
což jsou právě zmíněné firmy střední velikosti. Můj tým má na starosti veškerou
před i poprodejní péči o tyto klienty.
Jak si stojí tento segment zákazníků z hlediska celkové politiky Dellu?
V ČR je Dell zaměřen především na firemní zákazníky. Pokud bychom si
představili tu pomyslnou pyramidu, je na vrcholu několik největších těm říkáme
klíčoví zákazníci a pak následuje právě segment preferovaných zákazníků. Jsou
to v podstatě zatím jediné dva segmenty, které Dell v ČR oslovuje. Význam
segmentu preferovaných zákazníků rychle roste, Dell se na jeho rozvoj v
současnosti orientuje na celém světě.
Co tomuto segmentu společnost Dell nabízí?
My se na tuto kategorii zákazníků zaměřujeme už půldruhého roku. Nabízíme jim
stejně kvalitní služby a produkty, které nabízíme svým největším klientům. Také
to, co jim nenabídne nikdo jiný na českém trhu špičkové výrobky a přímou
komunikaci s výrobcem hardwaru světového jména. Díky přímému modelu máme
přehled o tom, jaké jsou potřeby zákazníků, podle toho se snažíme rozšiřovat
poskytované služby. Kromě bezkonkurenčních servisních podmínek nabízíme také
služby spojené s Internetem zákazníci mají například možnost nechat si vytvořit
Dell Premier Pages personalizované stránky usnadňující objednávání, chráněné
přístupovým heslem.
Z jakých oborů se převážně rekrutují vaši zákazníci?
Co se týká segmentu PAD, dá se říci, že ze všech. Jsou to většinou firmy, které
se dynamicky rozvíjejí. Nejtypičtějším příkladem našeho zákazníka je
společnost, která ještě před 5 lety byla velmi malá, třeba i zadlužená, ale v
průběhu času se jí začalo dařit. Tyto firmy mají většinou malé množství
vlastníků, kteří kladou velký důraz na efektivitu podnikání a v Dellu našli
partnera, který je jim schopen díky přímému modelu ušetřit náklady. Stačily se
za dobu spolupráce s námi přesvědčit, že servis přímo od nás se jim vyplatí
jednak ve kvalitě, jednak v úsporách nákladů.
Co bude z hlediska Dellu ovlivňovat další vývoj v tomto segmentu klientů?
Zákazníci jsou a budou tlačeni ke zvyšování efektivity. K tomu nás nutí okolní
trhy. V dnešní době, kdy je provoz firmy nezřídka závislý na dobře fungujícím
informačnímu systému, si společnosti stále více uvědomují, že levné počítače,
na které je dealerem poskytovaná minimální záruka a žádná podpora, nejsou z
dlouhodobého hlediska vůbec levné. Pokud je chod firmy ohrožován neustálými
výpadky systému, promítá se to na efektivitě.
Dalším prvkem, který zcela jistě ovlivní vývoj v tomto segmentu, bude Internet.
Jak si vede Dell na světových trzích?
Nejlépe se nám daří ve Spojených státech, kde podle IDC zaujímá tržní podíl
16,6 %. V západní Evropě v uplynulém čtvrtletí Dell dosáhl podle IDC druhé
příčky s tržním podílem 10,6 %.
Na jaké problémy Dell v ČR naráží?
Velkou bariérou bylo omezené využití počítačů obecně. Lidé resp. firmy, již
přicházejí na to, že počítač není jen psací stroj, ale ve spojení s Internetem
univerzální obchodně-komunikační prostředek. Vzhledem k naší strategii přímého
obchodního modelu je to velice optimistický trend.
Jaké nové produkty chystáte?
Není toho málo. Nedávno byl uveden nový lehký notebook Latitude CS, který váží
pouhých 1,95 kg a dále osmiprocesorový server PowerEdge 8450. Během podzimu by
měla být představena nová řada desktopů.
Děkuji vám za rozhovor.
9 3317 / jaf









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.